ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده مهدی کروبی: رئیس‌جمهوری هم «مسئول مستقیم» جان محصوران است

خانواده کروبی: تنها «شخص حاکم و سیستم فشل قضایی» مسئول نیستند. اگر روحانی توان عمل به وعده رفع حصر را ندارد، دست‌کم در برابر «رفتار غیرقانونی و غیرانسانی» مأموران دولت پاسخگو باشد.

مهدی کروبی، یکی از رهبران محصور جنبش سبز پس از مرخصی از بیمارستان و بازگشت به حصر خانگی بار دیگر دچار «عارضه قلبی» شد. خانواده او در بیانیه‌ای شدیداللحن مأموران امنیتی دولت ایران را به «ستاندن تدریجی جان کروبی و موسوی» متهم کردند.

خانواده کروبی: مأموران وزارت اطلاعات در حال ستادن تدریجی جان رهبران محصور جنبش سبز هستند

بر اساس این بیانیه که شنبه، هفتم مرداد منتشر شد، مهدی کروبی علی‌رغم تشخیص پزشک معالج مبنی بر ضرورت ادامه روند درمانی و با فشار نماینده وزارت اطلاعات از بیمارستان به حبس خانگی منتقل شد. و در حبس نیز عدم مراقبت‌های پزشکی کافی به بازگشت عارضه قلبی او انجامید.

مهدی کروبی به دلیل نارسایی قلبی از دوشنبه، دوم مرداد در بیمارستان بستری بود و ششم مرداد مرخص شد. او و میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، دیگر رهبران جنبش سبز از آخرین روزهای ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

خانواده کروبی با اشاره به نام «فروغی»، نماینده وزارت اطلاعات، او را مسئول اصلی آزار و اذیت محصوران معرفی می‌کنند. به گفته آنها، فروغی به عنوان بخشی از وظیفه خود در روند درمان رهبران محصور جنبش سبز اختلال ایجاد می‌کند.

خانواده کروبی از همین رو وزارت اطلاعات و به تبع آن حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران را نیز مستقیماً مسئول جان رهبران مسئول شمردند و نوشتند: «در کنار شخص حاکم و سیستم فشل قضایی، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات مسئول مستقیم جان محصورین هستند.»

پیش از این مسئولان اصلی حصر رهبران جنبش سبز علی خامنه‌ای، رهبر ایران و مقام‌های ارشد قضائی که تابع او و از منتقدان دولت روحانی هستند، شناخته می‌شدند.

خانواده کروبی همچنین به انتقاد از عملی‌نشدن وعده حسن روحانی برای رفع حصر پرداختند: «اگر دولت اعتدال به واسطه دیگر اولویت‌هایش خود را متعهد به پاسخگویی به مطالبات اساسی مردم در رفع حصر، ایجاد بستر مناسب برای آزادی های سیاسی و مدنی و رها کردن نخبگان از بند نمی داند لیکن موظف به پاسخگویی در قبال رفتارهای غیرقانونی و انسانى مأمورین خود نظیر فروغی که مأموریت خود را ستاندن تدریجی جان کروبی و موسوی می‌داند، است.»

حسن روحانی در هر دو کارزار انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری وعده رفع حصر از رهبران جنبش سبز را داد.

انتقادها از اصلاح طلبان درباره نحوه مواجهه‌شان با حصر خانگی زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از آن بالا گرفت که محمود احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم در ایران برای دیدار با حمید بقایی، معاون خود در دوران ریاست جمهوری به بیمارستان رفت اما مقام‌های امنیتی مانع از دیدار او با بقایی شدند.

چندی از نمایندگان اصلاح‌طلب نیز خواهان عیادت از کروبی شدند، اما امکان این کار را نیافتند.

بقایی نیز پس از مرخصی از بیمارستان و آزادی با تودیع وثیقه بیست میلیارد تومانی، دوباره در بیمارستان برای درمان سیستم گوارشی بستری شده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.