ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باهنر: زنگنه به خاطر اختلاف نظر با روحانی در کابینه نمی‌ماند

باهنر از عدم تمایل حجتی و زنگنه برای باقی‌ماندن در دولت خبر داد. معاون اول، وزرای خارجه، بهداشت، ورزش، اطلاعات، راه‌ و رئیس سازمان برنامه و بودجه اما بدون تغییر باقی می‌مانند.

محمدرضا باهنر مدعی شد که وزیر نفت ایران به دلیل اختلاف نظر با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در کابینه بعدی نخواهد ماند.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین

باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر شنبه، هفتم مرداد در نشست ماهیانه این تشکل از قطعی‌شدن تغییر دو وزیر نفت و جهاد کشاورزی خبر داد.

به ادعای باهنر، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت «به شدت از ماندن در وزارت ابا دارد» و گفته که «هم از لحاظ جسمی مشکل دارم و هم حوصله این جنگ و گریزها را ندارم».

زنگنه در چهارسال گذشته هدف حملات متعدد اصول‌گرایان مخالف دولت قرار داشت. او را به فساد نفتی در پرونده کرسنت متهم می‌کردند. کرسنت قراردادی بین شرکت اماراتی «کرسنت پترولیوم» با شرکت ملی نفت ایران بود که در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۱) منعقد شد. مذاکرات این قرارداد از سال ۱۹۹۷ آغاز و در سال ۲۰۰۱ با عقد قرارداد پایان یافت.

قرارداد شرکت فرانسوی «توتال» با ایران که همین اواخر به امضا رسید، دلیل دیگری برای حمله به مدیریت نفتی زنگنه در این وزارت شد.

اما تا کنون خبری از اختلاف‌های عمده او با روحانی منتشر نشده بود، مگر بر سر قیمت بنزین. زنگنه دوم مرداد در گفت‌و‌گویی در صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت که قیمت این کالا باید با افزایش بیشتر به قیمت واقعی آن در بازار نزدیک شود.

به گفته باهنر، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز به دلیل کسالت خواهان پایان‌دادن به دوره وزارت خود است.

باهنر همچنین از نامزدی چهره‌های روبرو برای ورود به کابینه دولت خبر داده: محمد شریعتمداری، وزیر سابق بازرگانی دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور دوران اصلاحات برای وزارت نفت؛ محمد نهاوندیان، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری و ریاست نهاد ریاست‌جمهوری و اقتصاددان برای وزارت اقتصاد، و محمود واعظی، وزیر کنونی ارتباطات به جای نهاوندیان در مقام مسئول نهاد ریاست‌جمهوری.

او گفته معاون اول، وزرای خارجه، بهداشت، ورزش، اطلاعات، راه‌و‌شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بدون تغییر باقی خواهند ماند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.