ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لغو کنسرت‌ها را بررسی می‌کند

موج تازه‌ای از لغو کنسرت‌های مجوزدار در شهرستان‌های ایران به راه افتاده. پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید برخی جناح‌ها تکلیف خود را با موسیقی مشخص کنند.

موج تازه‌ای از لغو کنسرت‌های مجوزدار در شهرستان‌های ایران به راه افتاده. پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی وعده داده که دخالت دادستان‌ها در لغو کنسرت‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته ‌شود.

پروانه سلحشوری، فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاووشی، سه عضو زن کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

پروانه سلحشوری، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۸ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفته است که دخالت دادستان‌ها در لغو کنسرت‌ها قانونی نیست. بحث و گفت‌وگو درباره این موضوع در رسانه‌ها بی‌فایده بوده و حالا می‌بایست لغو کنسرت‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شود:

«باید بررسی شود که چرا نهادهای غیرمرتبط به موضوعات فرهنگی ورود می‌کنند. بیشتر از اینکه در زمینه لغو کنسرت‌ها توسط دادستانی خلأ قانونی وجود داشته باشد، نهاد‌ها در امور یکدیگر دخالت می‌کنند. قانون تکلیف را برای اموری مثل برگزاری کنسرت مشخص کرده و نقشی برای دادستانی و قوه قضاییه در این زمینه تعریف نشده است.»

در روزهای گذشته با حکم دادستانی، کنسرت حامد همایون در یزد، فریدون آسرایی در کرج و کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان لغو شد.

قرار بود جمعه ۶ مرداد ناظری‌ها در سالن کارگران قوچان کنسرتی برگزار کنند، اما به دستور دادستان شهر قوچان، درهای محل برگزاری کنسرت «آواز پارسی» پلمب شده بود. خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که اعضای گروه ناظری‌ها همراه با مردم علاقمند به موسیقی که قصد داشتند شبی را با آواز ناظری‌ها بگذرانند، چند ساعتی پشت در سالن کارگران قوچان منتظر ماندند، اما انتظار بی‌فایده بود. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده که شهرام ناظری در اثر فشارهای عصبی شب را در بیمارستان گذراند. در شبکه‌های اجتماعی هم فیلم‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد حافظ ناظری بعد از لغو این کنسرت بر سر مزار فردوسی درآمد و به اعتراض آوازی را بر اساس شعر مشهور فردوسی خواند:

هنر خوار شد جادویی ارجمند

نهان راستی آشکارا گزند

شده بر بدی دست دیوان دراز

به نیکی نرفتی سخن جز به راز

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفته است مطابق قانون، وظیفه دادستان‌ها و نیروی انتظامی برقراری امنیت کنسرت‌هاست. او به دیدار خبرساز ابراهیم رئیسی و امیر تتلو، خواننده زیرزمینی در کارزار انتخاباب دهمین دوره ریاست جمهوری ایران هم اشاره کرده و گفته است:

«برخی جناح‌های سیاسی باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را در مواجهه با موسیقی روشن و مشخص کنند.»

  ارشاد اسلامی یزد اعلام کرده که کنسرت حامد همایون در اثر  تهدیدهای پیدا و پنهان و فشار گروه‌های خاص لغو شد. کنسرت فریدون اسرایی در کرج هم بیش و کم در اثر تهدیدهای مشابه برگزار نشد. مسئولان ارشاد اسلامی کرج با برگزارکنندگان این کنسرت تماس گرفته و گفته بودند اجرای کنسرت به صلاح نیست.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، انتخاب عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور در کابینه یازدهم را در وقوع رویدادهایی مانند لغو کنسرت‌ها یا لغو برخی سخنرانی‌ها در شهرستان‌ها بی‌تأثیر ندانسته و از حسن روحانی خواسته بود در گزینش اعضای کابینه دوازدهم با برخی جناح‌ها «معامله» نکند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تأیید فهرست وزاری کابینه دواردهم توسط رهبر جمهوری اسلامی پیش از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس انتقاد کرده بود. دفتر نشر آثار علی خامنه‌ای اما دخالت رهبر جمهوری اسلامی در انتخاب یکایک اعضای کابینه را تکذیب کرده، اما یادآوری کرده که علی خامنه‌ای همچنان نسبت به برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت ارشاد اسلامی حساسیت دارد.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.