ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گذشت آمنه بهرامی از اجرای حکم قصاص اسیدپاشی

<div>آمنه بهرامی، زنی که در اثر اسیدپاشی به صورتش بینایی&zwnj; خود را از دست داده بود، صبح امروز، یکشنبه ۹ مرداد ماه دقائقی قبل از ریختن اسید به چشمان مجید موحد، از اجرای حکم قصاص صرف&zwnj;نظر کرد.</div> <!--break--> <div>&nbsp;</div> <div>به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حکم قصاص قرار بود ساعت شش صبح امروز در بیمارستان دادگستری تهران اجرا شود.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>مجید موحد به خاطر اینکه در سال ۱۳۸۳ با اسیدپاشی به صورت آمنه بهرامی موجب نابینایی وی شد، محکوم به قصاص و ریختن اسید در چشمانش شده بود.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>روز گذشته مهدی ربانی، وکیل مجید موحد از انتقال موکلش برای اجرای احکم قصاص از زندان رجایی شهر به اداره آگاهی مرکزی خبر داده بود.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>بنا بر گزارش&zwnj;های رسیده به زمانه دادستانی به وکیل مجید موحد اعلام کرده بود که قوه قضاییه ملزم شده است این حکم را پیش از اغاز ماه رمضان اجرا کند.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>آمنه بهرامی دلیل گذشت از قصاص را توصیه قرآن به بخشش از قصاص، وجه ایران در سطح بین&zwnj;المللی، خشنودی خانواده&zwnj;اش و همچنین آرامش خودش عنوان کرد و گفت: &laquo;هفت سال تلاش کردم تا بتوانم اجرای حکم قصاص را بگیرم و ثابت کنم که اسیدپاشی حکمش قصاص است اما امروز گذشت کردم. این حق من بود. شاید فردا کسی گذشت نکند.&raquo;&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران می&zwnj;گوید که دادگستری بر اجرای این حکم &laquo;مصمم&raquo; بود و حکم با گذشت آمنه بهرامی متوقف شد.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>به گفته وی این زن جوان در عین حال خواستار پرداخت دیه&zwnj;های سایر جراحات شده است.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>آمنه بهرامی پیش از این گذشتن از قصاص را مشروط به پرداخت دیه ۲۰۰ میلیون تومانی و خسارت دو میلیون یورویی کرده است.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>این حکم که قرار بود روز ۲۴ اردیهشت جاری انجام شود، با دستور مقامات قضایی برای مدت نامشخصی به تعویق افتاد. پس از انتشار این خبر آمنه بهرامی اعلام کرد که او نیز به دلیل &laquo;اضطراب و فشارهای ناشی از آن&raquo; خواستار تعویق قصاص است و قصد دارد برای ادامه معالجاتش به کشور اسپانیا برود.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>مقامات قضایی دلیل توقف حکم را امکان بروز برخی مشکلات در حین انجام قصاص و وارد شدن صدماتی بیشتر از نابینا شدن چشم عنوان کرده و گفته بودند که پس از رفع این ایرادات حکم اجرا خواهد شد.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <div>انتشار خبر اجرای حکم قصاص مجید موحدی واکنش&zwnj; فعالان و سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر را در پی داشت.&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div> <p>مجید موحدی در سال ۱۳۸۳ پس از پاسخ رد آمنه بهرامی برای ازدواج با او، تصمیم به پاشیدن اسید بر چهره دختر مورد علاقه&zwnj;اش گرفت. آمنه بهرامی پس از این حادثه، چشم&zwnj;هایش را از دست داد و مجید موحدی که به صورت آمنه اسید پاشیده بود از آن زمان تاکنون در زندان بود.&nbsp;</p>

مجید موحدی در سال ۱۳۸۳ پس از پاسخ رد آمنه بهرامی برای ازدواج با او، تصمیم به پاشیدن اسید بر چهره دختر مورد علاقه‌اش گرفت. آمنه بهرامی پس از این حادثه، چشم‌هایش را از دست داد و مجید موحدی که به صورت آمنه اسید پاشیده بود از آن زمان تاکنون در زندان بود. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرین بهرامی نوا

    صبح جرات نداشتم با خانه امان تماس بگیرم رادیو بی بی سی را باز کردم از شنیدن خبر بخشش خواهرم شاد شدم اما شادی همراه با غمی بی پایان وعمیق تمام این مدت در حال اشک ریختن هستم تمام لحظات درد اور زنده شدند از ابتدا وصورت وسکوت غمگین خواهرم وقت رفتن وناتوانی من در گفتار آآآآآآآه اما خواهرم باری از دوش ما برداشت که دیگر تحملش برای ما مشکل بود وشانه هایمان سبک شد واسوده شدیم.از دور بر دستان زیبااما سوخته اش بوسه می زنم .او ثابت کرد چه جوهری دارد واز چه خاندانی است که حرمت اجدادی ما نه به سبب مال که به سبب انساندوستی بوده وهست و خواهد بود او ثابت کرد فرزند به حق پدرفرهیخته ومادر مهربانمان است گرچه پدرمی گفت با تصمیم امنه برقصاص رضایت دارد اما بارها می گفت اما وحشتنال است اما امنه یا سکوت می کرد یا می پرسید اما من هم تحمل کردم ومادرم می گفت هر چه اورا راضی می کند تا جایی که همه در پشتش ایستادیم چه قصاص کند چه بخشش گرچه دلمان فریاد می کرد ببخش تورا به خدا ببخش اما زبانمان می گفت هر چه تو بخواهی ما راضی هستیم وتورا دوست داریم وخواهیم داشت. و او ما را شادکرد که دل وجان شکسته ایم. از همین جا اورا می بوسم وبا تمام وجودم واز ته قلبم از اوسپاسگذارم وهمه رنج رفته برای اورا حلال می شمارم که روزها وساعتهایمان را با رشدش ودر نهایت بخشش جبران کرد ومن را به یاری مجدد به دیگران تشویق چرا که من ازهمه ناامید ودل ازرده شده بودم واز زندگی بیزار اما اوجانی دوباره به من وما داد درود خواهر عزیزم درود وسپاس من از جان ودل بر تو باد.

  • کاربر مهمان

    باز زنان قهرمان ایران فداکاری و گذشت خود را از طریق آمنه بهرامی نشان دادند. البته قصاص بدینصورت یک جنایت ضد بشری بود و آمنه نیز اگر ذره ای شرافت انسانی داشت تا آخر عمر خود نیز پشیمان می بود. عمل ضد انسانی مجید موحدی بوضوح نشان میدهد که او بیش از هر چیز به درمان روانی نیاز دارد. اینگونه خشونتها ثمرات فساد و وحشیگری و خشونت گسترده ای است که رژیم بر ایران حاکم کرده است.

  • بخت النصر خراسانی

    زن ایرانی بزرگوارترین انسان دنیاست