ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستیار ویژه روحانی: به احتمال زیاد وزیر زن نداریم

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفته به احتمال زیاد زنان برای وزارت نباشند اما احتمال دارد در روزهای آتی این مساله نیز تغییر کند.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفته به احتمال زیاد زنان برای وزارت نباشند اما احتمال دارد در روزهای آتی این مساله نیز تغییر کند.

شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار، از زنان شاغل در کابینه اول حسن روحانی

الهام امین‌زاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور چهار زن در کابینه یازدهم، آیا این میزان نفرات در دولت دوازهم نیز حضور خواهند داشت، گفته: «فعلا پست معاونت‌ها خالی است و رییس‌جمهور برای آن تصمیم نگرفته‌اند و قرار شده بعد از بررسی رزومه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.»

او با اشاره به رزومه‌های متعددی که ازسوی چهره‌های مختلف به رییس جمهوری معرفی شده‌اند، گفته که افراد سیاسی و حتی اعضای کابینه برای جابجایی یا اینکه در پستی بمانند یا حتی ارتقا کنند فشار می‌آورند و رییس‌جمهوری از این وضع خرسند نیست چراکه این فشار‌ها ممکن است بر انتخاب اثر بگذارد و انتخاب اصلح را تحت الشعاع قرار بدهد.

امین‌زاده گفته رییس‌جمهوری خواستار‌ آرامش است تا در فضایی به دور از فشار‌ها تصمیم‌گیری کند و تاکید کرده: ‌«مرتب از طریق روزنامه و سایت‌های خبری آقای روحانی را نباید مخاطب قرار داد که فلان شخص در دولت یا فلان سمت باشد و ایشان از این وضعیت راضی نیستند.»

در روزهای گذشته شایعات متعددی درباره حضور یا عدم حضور زنان در کابینه مطرح شد و در این میان اخباری به ویژه درباره عدم حضور شهیندخت مولاوردی در کابینه مطرح شد که با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و گروهی از فعالان زنان مواجه شد که معتقد بودند علکرد او در معاونت امور زنان مثبت بوده است و کمپین‌هایی برای حمایت از او تشکیل دادند.

در عین حال شهیندخت مولاوردی اعلام کرده که کاربران از اعمال فشار برای حضور او خودداری کنند.

او همچنین در توییتی نوشته: «با سپاس و قدردانی از لطف و حسن نظر عزیزان، اینجانب عهده‌دار سمت معاونت امور زنان نخواهم بود. ماندنم در کابینه منوط به تصمیم رییس‌جمهوری است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک زن

    بهتر که ندارید! اگر فقط دیه زن و مرد را برار می کردید، یا حق خروج از کشور و داشتن پاسپورت بدون اجازه شوهر یا پدر را به زن ها می دادید یا فقط حق تابعیت به فرزندان زمانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند را قائل می شدید صدهزار بار از وجود یک زن در وزارتخانه ها برای زنان جامعه ایرانی بهتر بود.

  • عادل

    بود یا نبود وزیران مرد هیچ تاثیری ندارد چه رسد به حضور زنانی که اگر باشند فقط دغدغه چادر خود را خواهند داشت و نهایت ان شاغل شدن فرزندان و اقوام اشان ..... بنابراین هیج لزومی به حضور چنین زنان خفن نیست