ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ابراز تأسف هاشمی رفسنجانی از فرار مغزها»

<p>اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته است عملکرد برخی مسئولان و سياست&zwnj;گذاران باعث خروج مغزها از ايران شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه <a href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=84982" target="_blank" rel="noopener">ابتکار </a>در شماره دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ خبر داده که هاشمی رفسنجانی در ديدار با مدال&zwnj;آوران مسابقات جهانی ربوکاب ترکيه افزوده: &laquo; اميدوارم ازاين&zwnj;به&zwnj;بعد طوری تصميم&zwnj;گيری و عمل شود تا استعدادها در داخل احساس بی&zwnj;انگيزگی نکنند و بتوانند با امکانات و فراغتی که برايشان فراهم می&zwnj;شود، در همين مملکت به ادامه تحصيل و کار بپردازند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال پيش&zwnj;تر کامران دانشجو، وزير علوم ايران گفته بود: &laquo;ما به هيچ عنوان در کشور فرار مغزها نداريم و تکرار اين جمله از سوی برخی از افراد، توهين به جامعه دانشگاهی است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما چندی پيش دکتر سعید سهراب&zwnj;پور، قائم مقام بنياد ملی نخبگان از خروج ۴۰ درصدی دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش&zwnj;آموزی خبر داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &laquo;از سال ۶۵ تا کنون بيش از ۹۰۰ نفر دارنده مدال طلای المپيادهای دانش&zwnj;آموزی کشوری هستند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین محمدحسين فروزان&zwnj;مهر، معاون وزير کار، دوم تير امسال &laquo;بيکاری جوانان و زنان فارغ&zwnj;التحصيل دانشگاهی، عدم تناسب آموزش&zwnj;ها با نياز بازار کار و چند شغله بودن برخی افراد&raquo; را از مهم&zwnj;ترين آفت&zwnj;های اقتصاد کشور دانست و گفت: &laquo;عدم چاره&zwnj;جويی پيرامون حل اين مشکلات نتيجه&zwnj;ای جز فرار مغزها را عايد کشور نخواهد کرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اسفنديار رحيم&zwnj;مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران نيز دی&zwnj;ماه سال گذشته گفت: &laquo;ما در ايران فرار مغزها نداريم بلکه مهاجرت داريم که اين مهاجرت يک عادت ديرينه ايرانيان است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما علی&zwnj;اکبر صالحی، سال گذشته زمانی که سرپرست جديد وزارت امور خارجه ايران بود فرار مغزها را &laquo;يک حقيقت&raquo; عنوان کرد و گفت: &laquo;بايد اين فرار مغزها را به گونه&zwnj;ای مديريت و نگاه کرد تا با ايجاد شرايطی حداکثر بهره&zwnj;مندی را از ايرانيان خارج از کشور انجام دهيم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان&zwnj;های جهانی، از جمله صندوق بين&zwnj;المللی پول در گزارش&zwnj;های سالانه خود - به&zwnj;ويژه سال ۲۰۰۹ - اعلام کرده&zwnj; بودند که &laquo;ايران به لحاظ مهاجرت نخبگان و دانش&zwnj;آموختگان، در ميان ۹۱ کشور در حال توسعه يا توسعه&zwnj;نيافته جهان، مقام نخست را داراست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>صندوق بين المللی پول، &laquo;بيکاری، سطح پائين درآمد اساتيد و نخبگان، نارسائی&zwnj;های مالی و اداری، کمبود امکانات تخصصی - علمی و بی&zwnj;ثباتی سياسی و اجتماعی&raquo; را از جمله دلايل مهاجرت ايرانيان ذکر کرده بود.</p> <p><strong><br /> </strong></p> <p><strong>مطالب ديگر مطبوعات:<br /> روزنامه مردم&zwnj;سالاری؛ <a href="http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=111021" target="_blank" rel="noopener">سفر با کدام امکانات؟</a> <br /> روزنامه جام جم؛ <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100850249123" target="_blank" rel="noopener">پلنگ لرستان در معرض خطر</a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته است عملکرد برخی مسئولان و سياست‌گذاران باعث خروج مغزها از ايران شده است.

روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ خبر داده که هاشمی رفسنجانی در ديدار با مدال‌آوران مسابقات جهانی ربوکاب ترکيه افزوده: « اميدوارم ازاين‌به‌بعد طوری تصميم‌گيری و عمل شود تا استعدادها در داخل احساس بی‌انگيزگی نکنند و بتوانند با امکانات و فراغتی که برايشان فراهم می‌شود، در همين مملکت به ادامه تحصيل و کار بپردازند.»

با اين حال پيش‌تر کامران دانشجو، وزير علوم ايران گفته بود: «ما به هيچ عنوان در کشور فرار مغزها نداريم و تکرار اين جمله از سوی برخی از افراد، توهين به جامعه دانشگاهی است.»

اما چندی پيش دکتر سعید سهراب‌پور، قائم مقام بنياد ملی نخبگان از خروج ۴۰ درصدی دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی خبر داد.

به گفته وی «از سال ۶۵ تا کنون بيش از ۹۰۰ نفر دارنده مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی کشوری هستند.»

همچنین محمدحسين فروزان‌مهر، معاون وزير کار، دوم تير امسال «بيکاری جوانان و زنان فارغ‌التحصيل دانشگاهی، عدم تناسب آموزش‌ها با نياز بازار کار و چند شغله بودن برخی افراد» را از مهم‌ترين آفت‌های اقتصاد کشور دانست و گفت: «عدم چاره‌جويی پيرامون حل اين مشکلات نتيجه‌ای جز فرار مغزها را عايد کشور نخواهد کرد.»

اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران نيز دی‌ماه سال گذشته گفت: «ما در ايران فرار مغزها نداريم بلکه مهاجرت داريم که اين مهاجرت يک عادت ديرينه ايرانيان است.»

اما علی‌اکبر صالحی، سال گذشته زمانی که سرپرست جديد وزارت امور خارجه ايران بود فرار مغزها را «يک حقيقت» عنوان کرد و گفت: «بايد اين فرار مغزها را به گونه‌ای مديريت و نگاه کرد تا با ايجاد شرايطی حداکثر بهره‌مندی را از ايرانيان خارج از کشور انجام دهيم.»

سازمان‌های جهانی، از جمله صندوق بين‌المللی پول در گزارش‌های سالانه خود - به‌ويژه سال ۲۰۰۹ - اعلام کرده‌ بودند که «ايران به لحاظ مهاجرت نخبگان و دانش‌آموختگان، در ميان ۹۱ کشور در حال توسعه يا توسعه‌نيافته جهان، مقام نخست را داراست.

صندوق بين المللی پول، «بيکاری، سطح پائين درآمد اساتيد و نخبگان، نارسائی‌های مالی و اداری، کمبود امکانات تخصصی - علمی و بی‌ثباتی سياسی و اجتماعی» را از جمله دلايل مهاجرت ايرانيان ذکر کرده بود.

مطالب ديگر مطبوعات:
روزنامه مردم‌سالاری؛ سفر با کدام امکانات؟
روزنامه جام جم؛ پلنگ لرستان در معرض خطر

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    سفر با کدام امکانات را حتما بخوانید این مشکلات در زمان شاه هم بود و در کشورهای سوسیالیستی و دیگر کشورهای جهان سوم هم وجود دارد.اکنون نگاهی به اروپا بیاندازید و مقایسه کنید. انچه می فهمیم این است که مسئولین جهانگردی و گردشکری ما انقدر متعصب هستند که میلی به ایجاد شرایط تفریح و سفر برای مردم ندارند.اگر هم اقای احمدی نژاد سخن از سفر به میان اورده اند،مظورشان مردم عادی کشور نبوده،بلکه کسانی مد نظر ایشان هستند که کارندان ادارات و ارگانهای دولتی و یا از خودیها هستند.چون انان از یارانه های مخصوص سفر استفاده میکنند.به طور مثال کارمندان برخی ارگانها با کارت شناسائی خود میتوانند در رستورانهای مخصوص و مدرن به همراه خانواده و دوستان خود با پرداخت نصف قیمت، غذا میل کنند و از هتلها و ویلاهای خوب رایگان و یا با هزینه کم بهرمند شوند. هیچ خانواده ضعیف و متوسط در ایران حتی قادر به رفتن به مسافرخانه و یا رستوران در حین سفر نمی باشد.اگرغیر از این باشد من از همین امروز اعلام میکنم که نوکر اقای احمدی نژاد هستم. این آدم فکر میکند که همه چیز با شعارهای خوب انقلابی حل می شود.خیر اقای رئیس جمهور چنین نیست.اکثریت مردم ایران با فقر دست و پنجه نرم می کنند. نمی گویم که تنها شما در ایجاد چنین وضعی مقصرید،بنده و دیگران و امریکا و صهیونیزم و چین و ژاپن و روسیه واعراب هم مقصرند.اما خود فریبی و خود بینی، این مشکلات را حل نمی کند.باتلاقهای فساد در سحرای کربلای دولت ج.ا.ا. فراوانند و باید خشک گردند.در غیر اینصورت همه مسئولین به اتفاق ولی فقیه و مخصوصأ مسلمانان معصومی که تا کنون برای کشور و مذهبشان صادقانه و خالصانه جانفدائی کرده اند،در ان فروخواهند رفت.بدتر اینکه این مصیبت گریبان مخالفان نظام و یا سیاستهای شما را هم خواهد گرفت،هر چند که انان نقش چندانی در ایجاد نا بسامانیها موجود و سیاستهای غلط مسئولین در ٣٢ سال گذشته را نداشته اند. پاینده ایران-سربلند باد ایرانی

  • بابک

    ایشون با این روش سعی میکنه خودش رو متفاوت نشون بده . خیلی خوب هم از ویژگی فراموش کاری مردم ایران اگاهه. گونه ای صحبت میکنه که انگار در دوره قدرت ایشون نه مشکلی بوده . نه فشاری . نه فرار مغز هایی نه تورمی و ...