ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی

منابع خبری درباره نهاد بازداشت کننده و دلایل بازداشت نسترن نعیمی ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

نسترن نعیمی در کنار دختر خردسالش

تارنگار حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه نهم مردادماه، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل نسترن نعیمی، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

منابع خبری درباره نهاد بازداشت کننده و دلایل بازداشت خانم نعیمی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

سهیل عربی، عکاس و فعال سایبری، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ به هفت سال و نیم حبس محکوم شد که دو سال آن برای «اثبات پشیمانی و تغییر در رفتار» است تا مجازات اعدامش لغو شود.

سهیل عربی سال ۱۳۹۳ به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شده بود اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، روز شنبه ششم تیر‌ ماه ۹۴ پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.

بر اساس آخرین حکم صادر شده برای این زندانی عقیدتی، او باید در دو سال، ۱۳ کتاب در حوزه‌های دین‌شناسی، مذهب‌شناسی و رفع شبهات دینی بخواند، از هر کتاب پنج تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند، با موسسه «در راه حق» و پژوهشکده «امام خمینی» نامه‌نگاری کند، پاسخ شبهه‌های خود را بگیرد و هر سه ماه یک بار، گزارشی از تحقیقات خود به دادگاه ارائه دهد.

این زندانی عقیدتی همچنین باید مقاله‌ای با موضوع دین یا مذهب‌شناسی تهیه کند که برای نوشتن آن به پنج تا ۱۰ کتاب رجوع شده باشد.

گزارشگران بدون مرز پس از صدور این حکم آن را به شدت محکوم کرد.

رضا معینی، از مدیران سازمان گزارشگران بدون مرز حکم صادر شده برای سهیل عربی را قرون وسطایی خوانده و گفته بود گرچه این زندانی عقیدتی بدون شک از مجازات اعدام فوری نجات یافته است، اما حکم تازه او «نوعی شکنجه عامدانه‌ متهمی‌‌ست که بارها اعلام کرده قصد توهین عامدانه به دین را نداشته است.»

به اعتقاد معینی، هدف دستگاه قضایی از صدور چنین حکمی، ایجاد وحشت در میان کاربران اینترنت ایران بوده است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.