ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین جلسه دادگاه یاشار سلطانی برگزار نشد

صبح سه‌شنبه ۱۰ مرداد سومین جلسه دادگاه یاشار سلطانی، افشاگر املاک نجومی، به‌رغم حضور او در دادگاه، برگزار نشد.

صبح سه‌شنبه ۱۰ مرداد سومین جلسه دادگاه یاشار سلطانی، افشاگر املاک نجومی، به‌رغم حضور او در دادگاه، برگزار نشد.

یاشار سلطانی، مدیر مسئول و سردبیر وب‌سایت معماری‌نیوز

یاشار سلطانی در این‌باره گفت: «علت را به ما نگفتند و جلسه بعدی نیز مشخص نیست.»

به‌گفته او قرار است زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه ابلاغ شود.

احمد حکیمی‌پور، از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز در ارتباط با پرونده املاک نجومی روز سه‌شنبه در دادگاه حضور داشت اما پس از خروج از دادگاه به سئوال‌های خبرنگاران پاسخ نداد.

یاشار سلطانی، مدیر مسئول و سردبیر وب‌سایت معماری‌نیوز، اوایل شهریور ماه سال گذشته در وب‌سایت معماری نیوز لیست و جزییات واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری تهران را به برخی مدیران و اعضای شورای شهر و نزدیکان آنها منتشر کرد.

به گفته منتقدان، شهرداری تعدادی خانه و ملک خود را که جزء اموال عمومی است با تخفیف‌های غیرقانونی به برخی «افراد خاص» واگذار کرده بود. رقم مادی فروش و واگذاری املاک شهرداری تهران به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسید.

یاشار سلطانی، دهم شهریور با شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران به شعبه دو بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شده بود. او اما ۲۷ شهریور ماه سال گذشته و زمانی بازداشت شد که نتواست وثیقه ۲۰۰ میلیونی‌اش را تأمین کند.

سلطانی ۲۲ آبان ماه سال گذشته آزاد شد اما پیش از آزادی او، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده املاک نجومی گفته بود یاشار سلطانی با سوء نیت اسناد محرمانه را فاش کرده است. همچنین به گفته او احمد حکیمی‌پور این اسناد محرمانه را در اختیار سلطانی گذاشته است.

روز سه‌شنبه در مقابل محل برگزاری دادگاه یاشار سلطانی جمعی از افرادی که خود را دانشجو معرفی می‌کردند تجمعی در حمایت از او برپا کرده بودند.

آن‌ها شعارهایی با این مضامین در دست داشتند: «فساد دیدید دهان‌تان را گل بگیرید»، «باید کور شویم و فساد را نبینیم تا محاکمه نشویم»، «مکرر می‌گویند فساد اقتصادی، اما این کار به زبان گفتن، تمام نمی‌شود بلکه نیازمند مبارزه عملی است»، « نقاط دچار آسیب در گردش مالی و اقتصادی را درست شناسایی کنید»، «به جای پرداختن به ریشه‌ها و ام الفسادها به سراغ ضعفا نروید».

این افراد پس از خروج یاشار سلطانی از دادگاه و با خبر شدن از تشکیل نشدن دادگاه او، پس از مدت کوتاهی محل تجمع را ترک کردند.

روز گذشته (دوشنبه) احمد توکلی، رئیس سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» و نماینده پیشین مجلس، به غیرعلنی بودن دادگاه یاشار سلطانی اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اراسته از تهران

    با سلام آنچه را می نویسم البته مربوط نیست به خبر شما در مورد یاشار سلطانی. بلکه خبر هک کردن سایت رنگین کمان است به خاطر درج اشعار ذتجیره ای با عنوان : القصیده الانتریه فی احوالات رهبری علویه… از آنجا که بنده خودم سه سال برای حاکمان کار کرده ام و یادم هست زمانی که شما زمانه ای ها هک شدید رنگین کمان براتان پیراهن درید شاید شما نیز این خبر را پخش کنید. این القصیده بارها چاپ و به صورت شبنامه در تهران و اصفهان و تبریز و کرکانشاه پخش شد. البته تا آنجا که من خبر رد ارم.

  • اراسته از تهران

    با سلام آنچه را می نویسم البته مربوط نیست به خبر شما در مورد یاشار سلطانی. بلکه خبر هک کردم سایت رنگین کمان است لبه خاطر درج اشعر ذتجیره ای با عنوان : القصیدة الانتریه فی احوالات رهبری علویه... از آنجا که بنده خودم سه سال برای حاکمان کار کرده ام و یادم هست زمانی که شما زمانه ای ها هک شدید رنگین کمان براتان پیراهن درید شاید شما نیز این خبر را پخش کنید. این القصیده بارها چاپ و به صورت شبنامه در تهران و اصفهان و تبریز و کرکانشاه پخش شد. البته تا آنجا که من خبر رد ارم.