ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: خودمان را برای سلامتی محصوران مسئول می‌دانیم

نوبخت اعلام کرد که در شورای عالی امنیت ملی بحثی درباره وضعیت سلامتی موسوی و کروبی نشده و اقدامات پزشکی وزیر بهداشت در این‌باره تحت نظر دولت صورت گرفته است.

در پی دو بار انتقال مهدی کروبی به بیمارستان و نگرانی از وضعیت سلامتی میرحسین موسوی در حصر خانگی، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اظهار امیدواری کرد که شرایط کروبی و موسوی به گونه‌ای شود که دغدغه‌ای برای مردم نباشد. او اقدامات پزشکی وزیر بهداشت در این‌باره را زیر نظر دولت عنوان کرد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت باب حل موضوع حصر مفتوح است و رهبر جمهوری اسلامی نیز «در این‌باره چیزی را غیرقابل حل نمی‌داند».

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت سه‌شنبه ۱۰ مردادماه در آخرین نشست رسانه‌ای خود بخشی از این نشست را به موضوع وضعیت جسمانی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران محصور جنبش سبز اختصاص داد و آرزوی سلامتی برای آن‌ها کرد.

نوبخت گفت در آخرین نشست شورای عالی امنیت ملی که شنبه ۷ مرداد برگزار شد بحثی در این مورد نشد.

مهدی کروبی در هفته گذشته دو بار به بیمارستان منتقل شد. او بار نخست به دلیل نارسایی قلبی از دوشنبه دوم مرداد در بیمارستان بستری بود و ششم مرداد مرخص شد اما پس از بازگشت به حصر خانگی یکشنبه ۸ مرداد برای بار دوم به‌دلیل پایین بودن ضربان قلب به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران منتقل شد.

خانواده کروبی با انتشار بیانیه‌ای انتقاد کردند که به‌رغم تشخیص پزشک معالج مبنی بر ضرورت ادامه روند درمانی و با فشار نماینده وزارت اطلاعات از بیمارستان به حبس خانگی منتقل شد و در حبس نیز عدم مراقبت‌های پزشکی کافی به بازگشت عارضه قلبی او انجامید.

سخنگوی دولت با آرزوی آن‌که شرایط به گونه‌ای شود که دغدغه‌ای برای مردم و خانواده محصوران نباشد، گفت: «باید تلاش کنیم که از منافع ملی دفاع کنیم و آرامش به جامعه بازگردد.»

محمدباقر نوبخت همچنین درباره ملاقات‌های شخصی حسین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از کروبی در بیمارستان گفت: «تردید نکنید آن‌چه وزیر بهداشت و درمان انجام می‌دهد، تحت نظر دولت است ایشان عضو کابینه هستند و در راستای تعهدات خود عمل می‌کند... ما خودمان را برای سلامتی محصوران مسئول می‌دانیم.»

وزارت بهداشت روز گذشته، دوشنبه ۹ مرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «عیادت‌های وزیر بهداشت در بیمارستان، اقدامی شخصی بوده و به منظور ارائه گزارش به مقامات بالاتر حسب درخواست این مقامات، انجام شده است.»

وزارت بهداشت افزود مسئولیتی در مورد پیگیری درمان محصوران به این وزارتخانه محول نشده است.

افزون بر خانواده کروبی، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، نیز نسبت به وضعیت سلامتی والدین خود اظهار نگرانی کرده و از «نوسان شدید فشار خون و سرگیجه شدید» پدرشان خبر داده بودند. آن‌ها نیز همچون خانواده کروبی از رسیدگی به وضعیت سلامتی والدین خود انتقاد کرده بودند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن‌ماه ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند. آن‌ها تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده‌اند.

سخنگوی دولت در آخرین نشست رسانه‌ای خود حصر خانگی رهنورد، موسوی و کروبی را محصول دوره قبل دانست و‌‌ گفت «همان دولت باید پاسخگو باشد».

او در همین حال گفت «باب حل این موضوع مفتوح است» و رهبر جمهوری اسلامی نیز «در این‌باره چیزی را غیرقابل حل نمی‌داند».

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری گفته بود دو سال پیش با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرده و خواهان رفع حصر شده بود، اما خامنه‌ای پیشنهاد رفع حصر از محصوران را نپذیرفته بود.

بسیاری از مقامات حکومتی ایران رفع حصر را از مسئولیت‌های رهبر جمهوری اسلامی می‌دانند.

در روزهای گذشته و به دنبال بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان، چند نفر از نمایندگان مجلس ایران از جمله محمود صادقی، محمدرضا تابش، احمد مازنی و الیاس حضرتی خواستار ملاقات با او شدند.

علی مطهری هم بستری شدن کروبی در بیمارستان را فرصتی برای پایان دادن به حصر خانگی او برشمرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.