ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا بازداشت شدند

بستگان لئوپولدو لوپز و آنتونیو لِدِزما، دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا از بازداشت آن‌ها خبر دادند.

بستگان لئوپولدو لوپز و آنتونیو لِدِزما، دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا از بازداشت آن‌ها خبر دادند.

آنتونیو لِدِزما (راست) و لئوپولدو لوپز دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا

به‌گفته خانواده‌های لوپز و لِدِزما مأموران وزارت اطلاعات ونزوئلا آن‌ها را دستگیر کرده‌اند.

هر دوی این مخالفان در حصر خانگی به‌سر می‌بردند. لوپز در ماه ژوئیه سال جاری از حبس به حصر خانگی منتقل شده بود. لِدِزما، شهردار پیشین کاراکاس، پایتخت ونزوئلا نیز از سال ۲۰۱۵ در حصر خانگی بود.

آن‌ها متهم شده‌اند که مخالفان دولت را به اعتراضات خشونت‌بار فراخوانده‌اند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پس از اعلام تحریم‌های آمریکا علیه این کشور از جمله گفته بود که تحریم‌های ایالات متحده نمی‌توانند او را از قصد دگرگون کردن نظام سیاسی و پیگرد دشمنان کشور منصرف کنند. او همچنین افزوده بود که به این تحریم‌ها افتخار می‌کند چون در مقابل «امپریالیسم» ایستاده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه روز گذشته، دوشنبه ۳۱ ژوئیه / ۹ مرداد اعلام کرد که نیکولاس مادورو تحت تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است. نقدینگی او اگر در بانک‌‌های آمریکا موجود باشد، مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از هرگونه معامله با او منع شده‌اند. آمریکا مادورو را «دیکتاتور»ی می‌داند که اراده مردم خود را نادیده گرفته است.

یکشنبه گذشته در ونزوئلا انتخابات مجلس مؤسسان برگزار شد که متضمن اختیارات بیشتر برای نیکولاس مادروست. این بیم وجود دارد که مجلس مؤسسان جایگزین پارلمان ونروئلا شود و سوسیالیست‌ها به تنها قدرت حاکم بدل گردند.

اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات مجلس مؤسسان را تحریم کرده و کاندیدایی برای شرکت در این انتخابات معرفی نکرده بود. در اعتراضات هفته‌های اخیر بیش از ۱۲۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.