ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مبادله اسرا بین حزب‌الله لبنان و جبهه النصره

در ساعات نخست چهارشنبه دوم اوت / ۱۱ مرداد، جبهه النصره سه تن از افراد گروه حزب‌الله لبنان را در مرز لبنان و سوریه آزاد کرد و در مقابل سه عضو جبهه النصره نیز که توسط لبنان بازداشت شده بودند آزاد شدند.

در ساعات نخست چهارشنبه دوم اوت / ۱۱ مرداد، جبهه النصره سه تن از افراد گروه حزب‌الله لبنان را در مرز لبنان و سوریه آزاد کرد و در مقابل سه عضو جبهه النصره نیز که توسط لبنان بازداشت شده بودند آزاد شدند.

نیروهای حزب‌الله لبنان در منطقه کوهستانی جرود عرسال واقع در مرز سوریه و لبنان

به‌گزارش رویترز، تبادل زندانیان در چارچوب توافق بر سر آتش‌بس میان حزب‌الله و جبهه النصره صورت می‌گیرد. این توافق هفته گذشته در روز پنج‌شنبه ۲۷ ژوئیه / ۵ مرداد انجام شد و به‌مدت دو روز به‌منظور مذاکره برای مبادله اسرا تمدید گردید.

به‌گفته ژنرال عباس ابراهیم، رئیس سازمان امنیت لبنان، مبادله اسرا راهی را برای انتقال نزدیک به ۱۰ هزار جنگجوی النصره، اعضای خانواده‌هایشان و همچنین پناهجویان سوری از منطقه کوهستانی جرود عرسال به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه می‌گشاید. این انتقال از صبح چهارشنبه آغاز می‌شود.

نزدیک به ۱۲۰ جنگجو با سلاح‌های خود در میان هزاران سوری هستند که به استان ادلب در شمال سوریه منتقل می‌شوند.

پنج عضو دیگر حزب‌الله لبنان همین‌که نخستین کاروان به مقصد خود رسید، توسط جبهه النصره آزاد خواهند شد.

حزب‌الله لبنان که از رژیم سوریه حمایت می‌کند، هفته گذشته اعلام کرد که در منطقه جرود عرسال واقع در مرز سوریه و لبنان آماده نبرد با نیروهای جهادی است.

جبهه النصره تا سال گذشته میلادی به‌عنوان شاخه سوری القاعده شناخته می‌شد اما بعد به‌شکل رسمی رابطه خود با این شبکه را قطع کرد و به ائتلاف اسلامگرایان تحریرالشام پیوست و در این ائتلاف به نیروی غالب تبدیل شد. ائتلاف تحریرالشام علیه رژیم بشار اسد می‌جنگد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.