ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده سازمان ملل: یمن در آستانه فروپاشی کامل است

۷۰ درصد از جمعیت یمن به کمک‌‌های فوری نیاز دارند. بیش از دو میلیون کودک یمنی از گرسنگی رنج می‌برند. هر روز ۷ هزار نفر در یمن به وبا مبتلا می‌شوند.

۷۰ درصد از جمعیت یمن به کمک‌های فوری نیاز دارند. نماینده سازمان ملل در یمن می‌گوید این کشور در آستانه فروپاشی‌ست.

کودک یمنی مبتلا به وبا در بستر بیماری

آکو لوتسما، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در گزارشی که شامگاه گذشته به سازمان ملل از اوضاع یمن ارائه داد، اعلام کرد که ۷۰ درصد از جمعیت یمن به کمک‌‌های فوری نیاز دارند. بیش از دو میلیون کودک یمنی از گرسنگی رنج می‌برند.

نماینده سازمان ملل در یمن که از طریق ویدیو به اجلاس سازمان ملل در نیویورک متصل شده بود، وضع یمن را به این شکل توصیف کرد:

«این کشور مثل اتوبوسی‌ست که با سرعت به طرف یک پرتگاه می‌رود اما راننده آن به جای آنکه اتوبوس را متوقف کند، پایش را روی گاز می‌گذارد.»

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر در یمن به وبا مبتلا شده‌اند. این بیماری در حال گسترش است و مهم‌ترین عامل گسترش آن هم جنگ داخلی‌ست. ابتدا زیرساخت‌های شهری از بین رفتند، سپس حقوق کارمندان و پرسنل بیمارستان‌ها قطع شد و بعدش هم تصفیه‌خانه‌های آب آشامیدنی از کار افتاد. هر روز در یمن ۷ هزار نفر به وبا مبتلا می‌شوند.

سازمان ملل برای کمک‌رسانی به مردم یمن به دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار نیاز دارد اما تاکنون موفق شده فقط ۴۵ درصد از این مبلغ را تهیه کند.

مدارس یمن تعطیل شده‌اند، نیمی از بیمازستان‌ها به دلیل فقدان پرسنل کافی کار نمی‌کنند و بسیاری از کارمندان ادارات هم به دلیل ناتوانی دولت از پرداخت حقوق بر سر کار نمی‌روند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.