ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ رئیس جمهوری ونزوئلا را مسئول بازداشت رهبران اپوزیسیون خواند

با برگزاری انتخابات مجلس مؤسسان و بازداشت دو تن از رهبران اپوزیسیون در ونزوئلا، تنش بین آمریکا و این کشور شدت می‌گیرد. ترامپ مادورو را «دیکتاتور» خطاب کرد.

در پی بازداشت دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا، ترامپ به‌شدت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا انتقاد کرد و او را «دیکتاتور» خواند. دولت ترامپ احتمال توقف واردات نفت از ونزوئلا را باز گذاشته است.

ترامپ: ایالات متحده،‌ مادورو را مسئول سلامت و ایمنی لوپز و لدزما و دیگر زندانیان می‌داند.

به‌گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، «مادوروی دیکتاتور» را مسئول بازداشت دو رهبر اپوزیسیون دانست.

لئوپولدو لوپز، رهبر حزب اراده مردمی (VP) و آنتونیو لِدِزما، شهردار پیشین کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، دو تن از مخالفان اصلی دولت این کشور در ساعات نخست روز سه‌شنبه یکم اوت / ۱۰ مرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این دو در حصر خانگی بودند.

ترامپ در این‌باره گفت: «ایالات متحده،‌ مادورو را که ساعاتی پیش اقدام علیه مخالفان سیاسی خود را اعلام کرد شخصاً مسئول سلامت و ایمنی لوپز و لدزما و دیگر زندانیان می‌داند.»

او خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی ونزوئلا شد.

دادگاه عالی ونزوئلا گفته است که لوپز و لدزما به‌دلیل صدور بیانیه‌های سیاسی در حصر خانگی و دعوت مردم به اقدامات خشونت‌آمیز دستگیر شده‌اند.

روز یکشنبه ۳۰ ژوئیه / ۸ مرداد در ونزوئلا انتخابات مجلس مؤسسان برگزار شد که متضمن اختیارات بیشتر برای نیکولاس مادروست. این بیم وجود دارد که مجلس مؤسسان جایگزین پارلمان ونروئلا شود و سوسیالیست‌ها به تنها قدرت حاکم بدل گردند.

اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات مجلس مؤسسان را تحریم کرده و کاندیدایی برای شرکت در این انتخابات معرفی نکرده بود.

در پی این انتخابات که دولت ونزوئلا آن را موفقیت‌آمیز خواند وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه ۳۱ ژوئیه / ۹ مرداد اعلام کرد که نیکولاس مادورو تحت تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است. نقدینگی او اگر در بانک‌‌های آمریکا موجود باشد، مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از هرگونه معامله با او منع شده‌اند. مادورو در واکنش گفته بود که به این تحریم‌ها افتخار می‌کند چون در مقابل «امپریالیسم» ایستاده است.

دولت ترامپ احتمال توقف واردات نفت از ونزوئلا را نیز باز گذاشته است. آمریکا با خرید روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت، بزرگترین خریدار نفت ونزوئلا محسوب می‌شود. ونزوئلا نیز هر ماه ۹۰۰ میلیون دلار (حدود شش میلیون و ۷۶۴ هزار یورو) از این فروش به‌دست می‌آورد و این برای کشوری که در بحران اقتصادی به‌سر می‌برد مهم است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در برابر پرسشی درباره توقف خرید نفت از ونزوئلا گفته است: «ما همه گزینه‌های سیاسی را که بتوانیم برای دستیابی به تغییر انجام دهیم می‌آزماییم تا مادورو یا به این نتیجه برسد که هیچ آینده ندارد (...) و یا دولت به قانون اساسی بازگردد.»

احتمال می‌رود مجلس مؤسسان در هفته پیش رو کار خود را برای تغییر قانون اساسی آغاز کند. گفته می‌شود که سیلیا فلورس و نیکولاس ارنستو مادورو گوئرا، همسر و پسر نیکولاس مادورو نیز عضو مجلس مؤسسان جدید هستند.

ونزوئلا از ماه‌ها پیش دچار بحران سیاسی و اقتصادی است. دولت این کشور آمریکا و مخالفان را متهم به ایجاد این بحران می‌کند. تنها در اعتراضات هفته‌های اخیر بیش از ۱۲۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.