ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها با «شروط دشوار»

مسئولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از احتمال رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها خبر دادند اما گفتند دادستانی شروطی را برای این کار در نظر گرفته است که اجرای آن سخت است.

مسئولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از احتمال رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها خبر دادند اما گفتند دادستانی شروطی را برای این کار در نظر گرفته است که اجرای آن سخت است.

عکس: آرشیو

ابتدا محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود از نظر مساعد محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد که شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها طی نامه‌ای به وزارت ارتباطات اعلام شده است.

آذری جهرمی بدون توضیح درباره این شروط نوشت وزارت ارتباطات تلاش می‌کند برای پیاده‌سازی شرایط اعلامی تسریع به عمل آید.

اما ساعاتی بعد محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد که شروط دادستان برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها سخت است.

واعظی گفت: «دادستان برای فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها شرایطی گذاشته‌اند که چند شرط آنقدر سخت است که انجام آن مشکل به نظر می‌رسد اما به دنبال انجام شروط هستیم.»

وزیر ارتباطات نیز از جزئیات این شروط چیزی نگفت.

ماه گذشته محمدجواد آذری جهرمی از رایزنی با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر دو سرویس بلاگ‌اسپات و یوتیوب برای دانشگاه‌ها خبر داده و زمان آن را به تصمیم کارگروه فیلترینگ موکول کرده بود.

او در این‌باره گفته بود: «موضع دادستانی این است که اگر ما به‌عنوان مجری بتوانیم نظام کنترل خطوط قرمز را پیاده‌سازی کرده و در کنار هم قرار دهیم، مخالفتی با این مساله نخواهند داشت. با توجه به این که برخی از این سایت‌ها به صورت رمزی هستند و قابلیت فیلترینگ هوشمند ندارند، این کار شاید در قالب مذاکره با سرویس‌دهنده یا استفاده از راهکارهای دیگری انجام شود.»

وب‌سایت یوتیوب در ایران به دلیل پخش ویدیوهای مربوط به اعتراضات مردم به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ فیلتر شد و از آن زمان تاکنون نیز فیلتر است.

بلاگ‌اسپات که به گوگل وابسته است سیستمی برای وبلاگ‌نویسی است و در جهان متداول است. این سایت نیز در ایران فیلتر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.