ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس: چرا کسی از کروبی بابت ماجرای کهریزک عذرخواهی نمی‌کند؟

احمد مازنی، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ایران از حسن روحانی خواست «حصر» را در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دهد.

یکی از نماینده مجلس ایران از حسن روحانی خواسته است «حصر» را در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دهد. احمد مازنی همچنین گفته است چرا کسی از مهدی کروبی بابت آنچه به دنبال ماجرای کهریزک پیش آمد عذرخواهی نمی‌کند؟

به گفته این نماینده مجلس رفع حصر در مجلس هم از کانال‌های مختلفی پیگیری می‌شود: «این یک مطالبه عمومی است و تا جایی که توانستیم این پیام را به مسئولان ذی ربط انتقال دادیم. آقای مطهری و برخی از نمایندگان نیز پیگیر این مسأله هستند.»

رهبران جنبش سبز که در حصر خانگی به سر می‌برند

مازنی که سایت جماران او را همقطار مهدی کروبی معرفی کرده است، روز چهارشنبه ۱۱ مرداد در گفت و گویی با این سایت، در پاسخ به سوالی درباره وقایع سال ۸۸ گفته است: «در وقایع سال ۸۸ هر طرف نظری داشت. برخی به شکل افراطی بر این باور بودند که در انتخابات تقلب شده است و در سوی دیگر گروهی بر این باور بودند که طرف مقابل مزدور آمریکا و فتنه گر است و باید آن‌ها را نابود کرد.»

احمد مازنی اما هر دو طرف را بازنده خوانده و گفته است: «واقعیت آن است که نتیجه این حادثه هر چه بوده؛ موجب باخت هر دو سوی ماجرا شد و پیامدهای منفی برای آن‌ها داشت.»

این نماینده مجلس گفته است: «ما از سال ۹۲ وارد یک بازی برد-برد در نظام شدیم، به این معنا که اصولگرایان معتدل در کنار اصلاح طلبان قرار گرفتند. من معتقدم در جریانات سال ۸۸ هر کسی سخنی، پرسشی و نظری دارد و این مسأله تبدیل به یک گره شده است و صدا و سیما نباید تصور کند با ساخت چند برنامه تلویزیونی و اظهارنظر برخی درباره آن، پرونده این مسأله بسته شده است.»

مازنی به کسانی که به دنبال وقایع سال ۸۸ مجبور به ترک ایران شده اند هم اشاره کرده و گفته است: «گروهی از کشور خارج شدند، گروهی در داخل و کسانی در حبس و حصر ماندند .... اینکه همه اشتباهات را متوجه یک نفر بدانیم صحیح نیست. وقتی آقای مرتضوی به عنوان قاضی پرونده کهریزک از کشته شدگان آن حادثه با عنوان شهید یاد و از خانواده‌هاشان عذرخواهی می‌کند، چرا کسی از آقای کروبی بابت اظهاراتش درباره کهریزک عذرخواهی نمی‌کند؟»

او از دو طرف ماجرا خواسته است برای گفت‌وگو گام بردارند نه آنکه بر سر مواضع خود پافشاری کنند: «بزرگان برای ایجاد همگرایی و آرامش در کشور تواضع کنند. هر کس به اندازه سهم خود برای این مسأله گام بردارد. ما به آرامش نیاز داریم و اصرار بر مواضع و نگاه داشتن کشور در وضعیت گذشته به صلاح نیست.»

مازنی طرح موضوع در رسانه‌ها را هم موثر و به صلاح ندانسته و گفته است موضوع باید از طریق قانون اساسی پیگیری شود.

او ادامه یافتن فضای موجود را موجب ناامید شدن رای دهندگان دانسته و از شورای عالی امنیت ملی و اعضای آن خواسته است «نقش ویژه‌ای» در این زمینه ایفا کنند.

این نماینده مجلس خطاب به حسن روحانی، رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی هم گفته است: «من رسما از آقای روحانی می‌خواهم مسأله حصر را در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دهند و دبیرخانه شورا آن را پیگیری کند و بزرگان نظام که در آنجا حضور دارند برای تصمیم گیری درباره این مسأله گام بردارند.»

به گفته مازنی این مساله باید از مسیر قانون و با همگرایی پیگیری شود: «همانگونه که در سال ۹۲ تصمیم بر آن شد به جای چنگ زدن به چهره هم به شکل معقول و منطقی عمل کنیم، در حل این مسأله هم موفق خواهیم شد.»

به دنبال بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان و انجام عمل قلب و همچنین انتشار خبرهایی درباره نامساعد بودن حال جسمی میرحسین موسوی، بار دیگر موضوع حصر رهبران جنبش سبز و مطالبه عمومی رفع حصر در مرکز توجه قرار گرفته است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.