ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران قطار شهری اهواز با یک سال دستمزد معوقه پاس‌کاری می‌شوند

مدیرعامل سازمان قطار شهری پرداخت مطالبات کارگران را به شکایت آنان از پیمانکار منوط کرده. کارگران اما تهدید شده‌اند که در صورت شکایت از پیمانکار، اخراج خواهند شد.

بیش از ۳۰۰ کارگر پروژه قطار شهری اهواز از یک سال پیش دستمزد نگرفته‌اند. پیمانکار مدعی است سازمان قطار شهری اعتبار دستمزد کارگران را نپرداخته، اما این سازمان انکار می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری می‌گوید «مطالبات کارگران رسوب کرده و سنگین شده است.»

او پرداخت مطالبات کارگران را به شکایت آنان از پیمانکار منوط کرده. کارگران اما تهدید شده‌اند که در صورت شکایت از پیمانکار، اخراج خواهند شد. اداره کار و استانداری نظاره‌گرند.

تجمع گروهی از کارگران پروژه قطار شهری اهواز مقابل استانداری

گروهی از کارگران قطار شهری اهواز روز پنجشنبه ۱۲ مرداد نیز مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. آن‌ها امیدوارند استاندار که روز ۱۸ تیر از پروژه بازدید کرده و در جریان مشکلات کارگران قرار دارد، کاری برای آنان بکند اما کسی پاسخگو نیست.

سازمان قطار شهری اهواز پروژه ایجاد دو خط قطار را به شرکت پیمانکاری کیسون واگذار کرده است. یکی از کارگرانی که در تجمع مقابل استانداری شرکت کرده، به خبرگزاری تسنیم گفته است کارگران از شهریور سال گذشته دستمزد نگرفته‌اند. او گفته است تنها در دو نوبت یک بار ۳۰۰ هزار تومان و بار دیگر یک میلیون تومان از دستمزد او پرداخت شده است:

«بیش از ۳۰۰ نفر همانند من چنین شرایطی دارند. به ما گفته‌اند اگر حرف بزنیم اخراجمان می‌کنند برای همین سکوت کرده‌ایم البته ما حتی به {محمدباقر} نوبخت، معاون رئیس جمهوری که اواخر سال گذشته از پروژه مترو بازدید داشت موضوع عدم پرداخت حقوقمان را گفته‌ایم ولی باز هم "هیچی" نشد.»

پاسخ مسئولان شرکت کیسون به کارگران این بوده است که به ما پولی نداده‌اند که به شما پرداخت کنیم. مسئولان سازمان قطار شهری اما این مساله را انکار می‌کنند.

استاندار خوزستان در جریان بازدید از این پروژه در روز ۱۸ تیر ماه در پاسخ به سوالی درباره پرداخت دستمزد کارگران آنان را به پیمانکار حواله داده و گفته است: «کارگران که کارگران بنده نیستند و باید این موضوع و خبر خوشی که برای کارگران به دنبال آن هستید را از پیمانکار دریافت کنید.»

مدیرعامل: مطالبات کارگران رسوب کرده، کارگران از شکایت می‌ترسند!

شهرام شاهین‌زاده، مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز عدم پرداخت یک سال دستمزد کارگران را تایید کرده است: «مطالبات کارگران رسوب کرده و سنگین شده است و فقط از سال گذشته تاکنون دو حقوق به اضافه یک عیدی به آن‌ها پرداخت شده است.»

شاهین‌زاده با وجود این گفته است سازمان تحت نظرش نقشی در عدم پرداخت یک سال دستمزد کارگران ندارد: «ما پرداخت‌های خوبی به کیسون داشتیم اما اگر شرکت با زیان در حال ساخت پروژه است به ما مربوط نبوده و این مشکل جز مشکلات داخلی شرکت است.»

او از کارگران خواسته از شرکت کیسون به دلیل عدم پرداخت دستمزدشان شکایت کنند و آن‌ها را به ترسو بودن متهم کرده است: «کارگران تاکنون هیچ شکایتی از شرکت کیسون نکرده‌اند. وقتی که کارگر می‌ترسد و حاضر به شکایت کردن از کارفرما نیست، بنده که نمی‌توانم به جای کارگر از شرکت کیسون شکایت کنم.»

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تاکید کرده است: «چنانچه کارگران از شرکت شکایت و رای اداره کار را اخذ کنند از نخستین صورت وضعیت مقدار طلب کارگران کسر و حقوق شان را پرداخت می‌کنیم اما این کار به رای دادگاه و شورای اداره کار نیاز دارد.»

مدیر اجرایی شرکت پیمانکاری کیسون اما از گفت و گو با خبرنگاران امتناع کرده و گفته است: «من اجازه مصاحبه ندارم و متاسفانه مدیران شرکت این اجازه را به من نداده‌اند.»

کارگران سه‌شنبه هفته گذشته (روز سوم مرداد) به اداره کار نیز مراجعه کرده‌اند و به آنان وعده رسیدگی داده شده اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

پروژه قطار شهری اهواز شامل دو خط قطار سال ۸۵ آغاز شده اما تاکنون تنها حدود ۱۱ کیلومتر آن انجام شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.