ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت قطر علیه مصر در سازمان ملل

قطر به شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل علیه مصر شکایت برد و این کشور را متهم کرد که از عضویت خود در شورای امنیت برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند.

قطر به شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل علیه مصر شکایت برد و این کشور را متهم کرد که از عضویت خود در شورای امنیت برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند.

این شکایت در پایان ماه ژوئیه تقدیم سازمان ملل شد و چهارشنبه ۲ اوت / ۱۱ مرداد انتشار بیرونی یافت.

قطر در این شکایت‌نامه گفته است اهداف سیاسی‌ای که مصر به دنبال آن است «هیچ ربطی با مأموریت شورای امنیت و کمیته‌های آن ندارد و تأثیر منفی بر روند کار شورا و نقش آن در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی می‌گذارد.»

قطر همچنین گفته است تمامی «اتهامات ساختگی» مصر علیه این کشور را در مورد مبارزه با تروریسم رد می‌کند.

مصر به‌همراه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین از ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد قطر را به دلیل آن‌چه حمایت از تروریسم می‌خواندند تحت فشار و تحریم قرار دادند و شروطی را برای عادی‌سازی روابط خود تعیین کردند.

قطر در مقابل اتهامات مصر گفته است قاهره به بهانه مبارزه با تروریسم برای دستیابی به اهداف سیاسی خود مکانی مناسبی را برای گسترش تروریسم و افراط‌گرایی فراهم ساخته است.

ماه گذشته که این شکایت به شورای امنیت ارائه شد چین رئیس دوره‌ای شورای امنیت بود اما در ماه جاری میلادی مصر ریاست دوره‌ای این شورا را برعهده دارد.

روز دوشنبه ۳۱ ژوئیه / ۹ مرداد نیز قطر از عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی نزد سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت برد و این کشورها را به نقض قوانین و قراردادهای تجاری این سازمان متهم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.