ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جهادی‌ها در مراسم تحلیف روحانی

هیأت عالی‌رتبه‌ای از حماس همراه با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی وارد تهران شده‌اند.

حماس اعلام کرد که یک هیأت عالی‌رتبه به ریاست عزت الرشق و عضویت صالح العاروری، زاهر جبارین و اسامه حمدان برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی وارد تهران شدند. علاوه بر حماس، نعيم قاسم، معاون دبيركل حزب‌الله لبنان و رمضان عبدالله، دبيركل جنبش جهاد اسلامی فلسطين نیز برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی به تهران سفر کرده‌اند.

نعيم قاسم، معاون دبيركل حزب‌الله لبنان و رمضان عبدالله، دبيركل جنبش جهاد اسلامی فلسطين در تهران

حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که جمهوری اسلامی دعوت‌نامه‌ای رسمی برای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی ارسال کرده است.

حماس در این بیانیه نوشته است:

«مشارکت هیأت عالی‌رتبه حماس در این مراسم به منظور حمایت و همراهی ایران از ملت فلسطین و همچنین اصرار جنبش حماس برای تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران است.»

دیوان دادگستری اروپا، عالی‌ترین دادگاه اتحادیه اروپا ۲۶ ژوئیه سال جاری اعلام کرد که حماس همچنان در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا باقی می‌ماند.

ایران و حماس روابط دیپلماتیکشان را از هفته نخست خرداد سال جاری مجدداً از سر گرفتند. ایران متعهد شده به حماس کمک مالی کند. این تحولات بعد از  انتصاب خالد مشعل به ریاست دفتر سیاسی حماس و با حمایت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس میسر شد.

تا پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه که به اختلاف بین ایران و حماس نیز انجامید، ایران بر اساس اسنادی که در ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، ماهانه ۲۵ میلیون دلار به حماس کمک می‌کرد. این کمک‌های مالی غیر از کمک‌هایی‌ست که کمیته امداد خمینی در زمینه‌های اجتماعی به نوار غزه می‌رساند.

شاخه نظامی حماس به رهبری یحیی سینوار با خالد مشعل رهبر سیاسی پیشین جنبش حماس که در قطر به سر می‌برد اختلاف داشت. یکی از اصلی‌ترین موارد اختلاف، علاقه سینوار به احیای روابط با ایران بود که از زمان جنگ داخلی سوریه به تیرگی گراییده. خالد مشعل اما نگران بود که گرم شدن روابط با ایران باعث خدشه وارد شدن بر روابط حماس با کشورهای سنی شود. یکی دیگر از موارد اختلاف این بود که حماس می‌خواست بودجه بیشتری به هزینه‌های غزه اختصاص داده شود. بعد ارر انتصاب اسماعیل هنیه به سمت ریاست دفتر سیاسی حماس موانع برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران از بین رفت. مقامات ایرانی هم پذیرفته‌اند که حماس همچنان با عربستان سعودی در ارتباط بماند.

خالد قدومی، نماینده حماس در تهران پیش از این اعلام کرده بود که موارد اختلاف حماس با جموری اسلامی از ۱۰ درصد تجاوز نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.