ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروانه سلحشوری: صداوسیما به وظیفه خود در قبال کودکان عمل نمی‌کند

رئیس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرده است که صدا و سیما می‌تواند برنامه‌های آموزشی مستقیم و غیرمستقیمی برای خانواده‌ها و کودکان داشته باشد اما این کار را انجام نمی‌دهد.

- رسانه ملی رسالت خود را درباره کودکان انجام نمی‌دهد.

این گفته پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب مجلس است. انتقادی که افراد، گروه‌ها و طیف‌های مختلف به عملکرد صدا و سیما و به خصوص برنامه‌های آموزشی بزرگترین رسانه حکومتی جمهوری اسلامی دارند، حالا از زبان یک نماینده مجلس مطرح شده است.

عکس: آرشیو

سلحشوری که رئیس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران است، تاکید کرده است که صدا و سیما به عنوان یک رسانه و نهاد اجتماعی-آموزشی می‌تواند برنامه‌های آموزشی مستقیم و غیرمستقیمی برای خانواده‌ها و کودکان داشته باشد اما این کار را انجام نمی‌دهد: «آموزش و آگاهی دهی به کودکان و خانواده‌‌ها از مسائلی است که همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و نقش صدا و سیما نیز در این زمینه بیشتر از سایر نهادهاست.»

به دنبال انتشار خبر آزار جنسی و قتل آتنا اصلانی، دختر هفت ساله اهل پارس آباد مغان در استان اردبیل، حساسیت‌ها درباره موضوع آزار جنسی کودکان و ضرورت ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه بیشتر شده است. از جمله درخواست‌ها از صدا و سیما که از جانب سلحشوری هم مطرح شده این است که «رسانه ملی» با ساخت انیمیشن و برنامه‌های آموزشی، نقش و سهم خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.

این نماینده مجلس به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است صدا و سیما در هر موضوع و مقوله‌ای از رسانه‌های دیگر عقب‌تر است: «آموزش یکی از رسالت‌های صدا و سیماست و ضروری است که به این مقوله حتما از سوی این رسانه پرداخته شود، اما متاسفانه در هر مقوله‌ای صدا و سیما از دیگر رسانه‌ها عقب‌تر است، در حالی که اطلاع‌رسانی به موقع و کنکاش و واکاوی مسائل اجتماعی می‌تواند از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کند.»

او منتشر نشدن اخبار کودک‌آزاری در صدا و سیما را به دلیل جلوگیری از ایجاد ترس و وحشت در افکار عمومی دانسته و گفته است هر روز اخبار ناخوشایندی درباره این نوع از آسیب‌های اجتماعی به گوش می‌رسد.

به گفته سلحشوری تحقیقاتی که درباره مجرمان کودک‌آزاری شده، نشان می‌دهد بیشتر آنها کسانی هستند که در کودکی مورد آزار قرار گرفته‌اند. بنابراین هر چه مراقبت از کودک بیشتر باشد، پیشگیری از این آسیب‌ها آسان‌تر خواهد شد.

پروانه سلحشوری:

«صدا و سیما اگر بتواند نقش مهم و کلیدی خود را در اطلاع‌رسانی به خوبی انجام دهد؛ قطعا مخاطب بیشتری خواهد داشت و هم آسیب‌هایی که در جامعه شکل می‌گیرد کمتر خواهد شد. همچنین انسجام لازم برای مقابله با این آسیب‌ها ایجاد خواهد شد.»

همچنین گلایه از انحصارطلبی صدا و سیما در گفته‌های سلحشوری عیان است. او گفته است این رسانه با کتمان و عدم پوشش اخبار تصور می‌کند مردم نیز از آن‌ها مطلع نخواهند شد: «اگر چه صدا و سیما در انحصار است اما بی‌شک اخبار در انحصار این رسانه نیست و این متاسفانه یکی از ضعف‌های این رسانه است که تصور می‌کند با عدم پوشش اخبار می‌تواند از انتشار آن جلوگیری کند.»

بر اساس گفته‌های این نماینده مجلس مردم این روز‌ها خبرهای مورد نظرشان را از دیگر رسانه‌ها و به خصوص شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند: «کتمان اخبار و عدم اطلاع رسانی توسط صدا و سیما به مراتب آسیب بیشتری خواهد داشت و بی‌اعتمادی به این رسانه بیشتر خواهد شد.»

انتقاد از لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بخش دیگری از صحبت‌های پروانه سلحشوری با ایلناست. او درباره این لایحه گفته است: «متاسفانه در این لایحه بحث آگاهی‌دهی، آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین موضوعات در مقابله با کودک آزاری‌ دیده نشده است.»

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.