ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشگران بدون مرز: اینترنت ملی ایران طرحی علیه آزادی بیان است

<p>سازمان گزارشگران بدون مرز، اينترنت ملی ايران را &laquo;طرحی عليه آزادی بيان و اينترنت جهانی&raquo; توصيف کرده و آن را در خدمت &laquo;تشديد سانسور و کنترل گسترده شهروند وب&zwnj;نگاران&raquo; ناميده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه&zwnj;ای که چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۰ در تارنمای فارسی اين انجمن بين&zwnj;المللی مدافع آزادی رسانه&zwnj;ها منتشر شده، افزوده: &laquo;جمهوری اسلامی ايران سياست شيطان&zwnj;سازی از رسانه&zwnj;های جديد را با منتسب کردن آن&zwnj;ها به قدرت&zwnj;های خارجی تشديد کرده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رضا تقی&zwnj;پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران، چهارم مرداد جاری گفت فاز اول شبکه ملی اينترنت طی شش ماهه اول امسال به بهره&zwnj;برداری می&zwnj;رسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تقی&zwnj;پور پيش از اين نيز، اسفند سال گذشته از تشکيل هسته&zwnj;های اوليه ايده &laquo;اينترنت پاک&raquo; در ايران خبر داد و ابراز اميداوری کرده بود پس از شروع اين طرح در ايران، اينترنت پاک در اختيار تمام بشريت قرار &zwnj;گيرد.</p> <blockquote> <p>گزارشگران بدون مرز: جمهوری اسلامی ايران، سياست شيطان&zwnj;سازی از رسانه&zwnj;های&zwnj; جديد را با منتسب کردن آن&zwnj;ها به قدرت&zwnj;های خارجی تشديد کرده است</p> </blockquote> <p>سازمان بسيج مهندسين اطلاعات و فناوری ارتباطات (فاوا) نيز اعلام کرده هشت هزار بسيجی برای توسعه &laquo;اينترنت پاک&raquo; در ايران اعلام آمادگی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين چندی پيش علی آقامحمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سياست&zwnj;های اقتصادی معاون اول رئيس&zwnj;جمهوری ايران، گفت نخستين شبکه اينترنت &laquo;حلال&raquo; که از سايت&zwnj;های غيراخلاقی پاک شده است، در ايران راه&zwnj;اندازی می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارشگران بدون مرز افزوده شبکه ملی اينترنت ايران &laquo;بيش از هر کس وبلاگ&zwnj;نويسان و روزنامه&zwnj;نگاران را مجازات می&zwnj;کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين سازمان مدافع حقوق بشر پيش&zwnj;تر نيز در اطلاعيه&zwnj;هايش حکومت ايران را در شمار &laquo;دشمنان&raquo; اينترنت معرفی کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خانه آزادی نيز که سازمانی غيردولتی در واشنگتن است، در پژوهشی که آوريل ۲۰۱۱ (فروردين ۱۳۹۰) منتشر شد، اعلام کرد ايران از &laquo;کم&zwnj;ترين&raquo; آزادی اينترنت در جهان برخوردار است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خانه آزادی در اين گزارش گفته است پس از اعتراضات به نتيجه انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران، حکومت اين کشور، آزادی اينترنتی را &laquo;محدود کرد&raquo; و شيوه&zwnj;هايی را برای کنترل ارتباط&zwnj;های اينترنتی به&zwnj;کار گرفت که از فيلترينگ سايت&zwnj;ها فراتر بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دولت ايران در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ بارها اينترنت را قطع کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

سازمان گزارشگران بدون مرز، اينترنت ملی ايران را «طرحی عليه آزادی بيان و اينترنت جهانی» توصيف کرده و آن را در خدمت «تشديد سانسور و کنترل گسترده شهروند وب‌نگاران» ناميده است.

گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه‌ای که چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۰ در تارنمای فارسی اين انجمن بين‌المللی مدافع آزادی رسانه‌ها منتشر شده، افزوده: «جمهوری اسلامی ايران سياست شيطان‌سازی از رسانه‌های جديد را با منتسب کردن آن‌ها به قدرت‌های خارجی تشديد کرده است.»

رضا تقی‌پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران، چهارم مرداد جاری گفت فاز اول شبکه ملی اينترنت طی شش ماهه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌پور پيش از اين نيز، اسفند سال گذشته از تشکيل هسته‌های اوليه ايده «اينترنت پاک» در ايران خبر داد و ابراز اميداوری کرده بود پس از شروع اين طرح در ايران، اينترنت پاک در اختيار تمام بشريت قرار ‌گيرد.

گزارشگران بدون مرز: جمهوری اسلامی ايران، سياست شيطان‌سازی از رسانه‌های‌ جديد را با منتسب کردن آن‌ها به قدرت‌های خارجی تشديد کرده است

سازمان بسيج مهندسين اطلاعات و فناوری ارتباطات (فاوا) نيز اعلام کرده هشت هزار بسيجی برای توسعه «اينترنت پاک» در ايران اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنين چندی پيش علی آقامحمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سياست‌های اقتصادی معاون اول رئيس‌جمهوری ايران، گفت نخستين شبکه اينترنت «حلال» که از سايت‌های غيراخلاقی پاک شده است، در ايران راه‌اندازی می‌شود.

گزارشگران بدون مرز افزوده شبکه ملی اينترنت ايران «بيش از هر کس وبلاگ‌نويسان و روزنامه‌نگاران را مجازات می‌کند.»

اين سازمان مدافع حقوق بشر پيش‌تر نيز در اطلاعيه‌هايش حکومت ايران را در شمار «دشمنان» اينترنت معرفی کرده بود.

خانه آزادی نيز که سازمانی غيردولتی در واشنگتن است، در پژوهشی که آوريل ۲۰۱۱ (فروردين ۱۳۹۰) منتشر شد، اعلام کرد ايران از «کم‌ترين» آزادی اينترنت در جهان برخوردار است.

خانه آزادی در اين گزارش گفته است پس از اعتراضات به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران، حکومت اين کشور، آزادی اينترنتی را «محدود کرد» و شيوه‌هايی را برای کنترل ارتباط‌های اينترنتی به‌کار گرفت که از فيلترينگ سايت‌ها فراتر بود.

دولت ايران در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ بارها اينترنت را قطع کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان پروانه حاجیلو

    با نظرات شما موافقم و اضافه می کنم در حال حاضر که اکثر کشور ها در جریان جنبش ضد سرمایه داری قرار گرفته و حرکت هایی در این مسیر می کند جوانان ایرانی و مردم ایران جسته گریخته اطلاعاتی به دست می آورند و متاسفانه حرکت متناسب با جهان ندارند . و ما که با خانواده های خود در آن طرف تماس هایی داریم این ضعف را احساس می کنیم . به امید پیروزی 99 0/0 مردم جهان پروانه