ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز فرایند رسمی خروج آمریکا از معاهده اقلیمی‌ پاریس

وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده در جریان فرایند خروج از معاهده پاریس در نشست‌های اقلیمی سازمان ملل شرکت می‌کند. فرایند خروج آمریکا سه سال زمان می‌برد.

وزارت امور خارجه آمریکا به طور رسمی به سازمان ملل متحد اطلاع داد که از معاهده اقلیمی پاریس خارج خواهد شد.

خروج آمریکا از توافق اقلیمی پاریس گازهای گلخانه‌ای را به میزان سه میلیارد تن در سال افزایش می‌دهد

ایالات متحده سند رسمی خروج از معاهده پاریس را جمعه ۴ اوت/ ۱۳ مرداد ارائه داده است. هرچند آمریکا درهای مذاکره را بازگذاشته تا در صورت تغییر و بهبود مفاد معاهده به نفع این کشور، مجدداً به این توافق ملحق شود.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرده در جریان فرایند خروج از این معاهده در نشست‌های اقلیمی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.

انتظار می‌رود فرایند خروج آمریکا از مهم‌ترین توافق بین‌المللی مقابله با تغییرات اقلیمی سه سال به طول بینجامد.

در این بیانیه مطبوعاتی آمریکا اعلام کرده از یک رویکرد متعادل در سیاست‌گذاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند. آمریکا انتظار دارد سیاست‌گذاری‌ها برای ‌کاهش گازهای گلخانه‌ای به رشد اقتصادی این کشور ضربه نزند و امنیت انرژی را تضمین کند.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه یکم ژوئن / ۱۱ خرداد اعلام کرده بود که کشورش دیگر به پیمان اقلیمی پاریس متعهد نیست. این توافق مهم‌ترین پیمان محیط زیستی تاریخ بشری تاکنون و ثمره گفت‌وگوهای سیاسی بین چین و دولت باراک اوباما بود که ۱۹۶ کشور در سال ۲۰۱۵ در پایتخت فرانسه امضا کرده بودند.

به نظر ترامپ پیمان پاریس موجب خواهد شد که بیش از شش میلیون شغل در بخش صنعت و بیش از سه میلیون شغل بخش تولید  تا سال ۲۰۴۰ در آمریکا از بین برود. خروج از پیمان پاریس از جمله شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

از نتایج مهم توافقنامه اقلیمی دسامبر ۲۰۱۵ پاریس این بود که حدود ۲۰۰ کشور توافق کردند حد نصاب افزایش دمای زمین زیر دو درجه سانتیگراد (نسبت به مقطع ورود به عصر صنعتی شدن) در نظر گرفته شود و از تمام کشور‌ها خواسته بودند تلاش خود را برای محدود کردن دمای زمین تا یک و نیم درجه سانتیگراد انجام دهند.

خروج آمریکا از توافق اقلیمی پاریس گازهای گلخانه‌ای را به میزان سه میلیارد تن در سال افزایش می‌دهد. گازهای گلخانه‌ای نقش مهمی در گرمایش زمین و ذوب شدن کوه‌های یخی و افزایش سطح دریاها ایفا می‌کنند.

پرونده ویژه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.