ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی

یک میلیارد دلار از صنعت صادرات سه‌میلیارد دلاری کره شمالی هدف تحریم‌های جدید است. پیونگ‌یانگ از صادرات آهن و سنگ آهن، سرب و سنگ سرب، زغال‌سنگ و غذای دریایی منع می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل یکپارچه تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را به تصویب رساند.

تحریم‌های شورای امنیت به دلیل برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی تصویب شد

تحریم‌های جدید که شنبه، پنجم اوت علیه برنامه موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ از تصویب شورای امنیت گذشت، می‌توانند سالانه یک میلیارد دلار از سه میلیارد دلار صادرات کره شمالی بکاهند.

این قطع‌نامه پیشنهادی ایالات متحده، کره شمالی را از صادرات زغال‌سنگ، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و غذای دریایی منع می‌کند.

تحریم‌های مصوب شورای امنیت دیگر کشورها را نیز از استخدام کارگران کره شمالی بیش از میزان فعلی آن باز می‌دارد، و آنها را از اجرای پروژه‌های مشترک جدید و یا سرمایه‌گذاری‌ جدید در پروژه‌های مشترک موجود با کره شمالی منع می‌کند.

کره شمالی از ۲۰۰۶ به این سو به دلیل برنامه تسلیحات اتمی و نیز موشک‌های بالستیک خود تحت تحریم‌های شورای امنیت قرار دارد.

این کشور در ماه‌های اخیر نیز با دست‌زدن به چندین آزمایش موشک بالستیک ایالات متحده را نگران کرده‌است. پیونگ‌یانگ پس از آزمایش آخرین نمونه از موشک قاره‌پیمایش اعلام کرد که اکنون سرتاسر آمریکا را تحت تیررس دارد.

    نیکی هالی، فرستاده آمریکا به سازمان ملل پس از تصویب این قطع‌نامه گفت که «نباید خودمان را فریب بدهیم و فکر کنیم مشکل حل نشده. ابداً. تهدید کره شمالی هنوز حاضر است و به طور فزاینده‌ای رشد می‌کند و خطرناک‌تر می‌شود. کار بیشتری لازم است.»

    او همچنین بر اجرای مرتب مانورهای نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی تأکید کرد.

    کره شمالی این دو کشور را به افزایش تنش‌ها با اجرای مانورهای نظامی متهم می‌کند.

    واشنگتن هفته گذشته نیز تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی در کنار تحریم‌های روسیه و ایران به تصویب رساند.

    رأی یکپارچه

    شورای امنیت سازمان ملل به دلیل ناتوانی در برخورد با بحران‌های جدی جهانی همچون جنگ سوریه بارها مورد انتقاد قرار گرفته. دلیل اصلی این ناتوانی همواره اختلاف‌های اعضای اصلی آن، به خصوص اختلاف بین ایالات متحده با روسیه و چین ذکر می‌شود. اما رأی روز شنبه بر سر کره شمالی رأیی با موافقت همه اعضا بود.

    چین و روسیه که به کره شمالی نزدیک‌تر هستند، از آمریکا به خاطر قراردادن سامانه دفاعی ضدموشک تاد در کره جنوبی انتقاد کرده‌اند. لیو جی‌یی، فرستاده چین در سازمان ملل خواستار توقف استقرار سامانه‌های جدید و برچیدن سامانه‌های موجود شده است.

    او همچنین از کره شمالی خواست که از دست‌زدن به اقدام‌های تحریک‌کننده و تنش‌آفرین بپرهیزد.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چین را برای همکاری بر سر بحران کره شمالی تحت فشار قرار داده بود. نیکی هالی، فرستاده آمریکا نیز در این زمینه گفت که واشنگتن و پکن در یک ماه گذشته «مذاکرات دشواری» را از سر گذرانده‌اند و «چین با دیدن اینکه آمریکا از اصرار دست برنمی‌دارد» بالاخره تصمیم به همکاری گرفت.

    واسیلی نبنزیا، فرستاده روسیه به شورای امنیت نیز گفت که امیدوار است سخنان اخیر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا «صادقانه بوده باشند ــ اینکه ایالات متحده نمی‌خواهد وضعیت فعلی کره شمالی را به خطر بیندازد یا با استفاده از زور شبه‌جزیره کره را متحد کند یا در این کشور دست به مداخله نظامی بزند.»

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.