ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار ۳۰ کارگر نیشکر هفت‌تپه به دادسرا

تعقیب قضائی کارگران معترض مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه ادامه دارد. دادسرای شوش در آخرین مورد ۳۰ تن از این کارگران را احضار کرده‌است.

تعقیب قضائی کارگران معترض مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه ادامه دارد. دادسرای شوش در آخرین مورد ۳۰ تن از این کارگران را احضار کرده‌است.

اجتماع سوم مرداد در جاده اندیمشک-اهواز

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این ۳۰ کارگر یکشنبه، ۱۵ مرداد به دادسرای شهرستان شوش مراجعه کردند. برگه احضار آنها به دادسرا در روزهای گذشته ارسال شده بود.

مدیریت مجتمع دخالت در احضار کارگران خود به دادسرا را انکار کرده. سیامک افشار، قائم مقام این مجتمع با تأیید احضارها به ایلنا گفته است که « فراخوانده شدن این کارگران به مراجع قضایی ارتباطی با این واحد صنعتی ندارد و مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان شوش خود تصمیم به این کار گرفته‌اند. ممکن است این احضار با برپایی تجمع صنفی که در هفته‌های گذشته توسط گروهی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه برپا شده بود؛ مرتبط باشد.»

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز اول مرداد با خواست پرداخت سه ماه دستمزد معوقه، تمدید دفترچه‌های بیمه درمانی، تعیین تکلیف بیش از ۲۰۰ کارگر بازنشسته این کارخانه و توقف روند واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی دست به اعتصاب زدند.

با گسترش اعتراض‌ها و پیوستن خانواده‌ها به کارگران، مجتمع هفت‌تپه دستمزد اردیبهشت‌ماه را به این کارگران پرداخت اما سایر مطالبات آن‌ها از جمله پرداخت دستمزد خرداد و تیر هنوز بی‌پاسخ مانده است.

کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه پیش از این نیز تعقیب قضائی شده‌اند.

۱۵ کارگر این مجتمع صنعتی سوم مرداد در جریان اعتصاب هشت روزه‌ کارگران این کارخانه از سوی دادسرای شوش بازداشت شدند.

پنج تن بعدازظهر همان روز آزاد شدند و ۱۰ تن دیگر با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی از زندان دزفول خلاصی یافتند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.