ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک سرباز دیگر هم‌خدمتی‌هایش را به گلوله بست

یک سرباز در کهریزک تهران به روی هم‌خدمتی‌های خود آتش گشود. رسانه‌ها از کشته‌و‌زخمی‌شدن ۱۲ سرباز دیگر در این حادثه خبر داده‌اند. چهار سرباز کشته و هشت تن زخمی شده‌اند.

یک سرباز در کهریزک تهران هم‌خدمتی‌هایش را به گلوله بست. این اتفاق حدود سه هفته پس از رویدادی مشابه در قزوین روی می‌دهد.

مجروحان تیراندازی کهریزک به بیمارستان منتقل شده اند

رسانه‌های ایران یکشنبه، ۱۵ مرداد گزارش دادند که یک سرباز در میدان تیر پادگان کهریزک تهران به روی هم‌خدمتی‌های خود آتش گشوده‌است.

رسانه‌های ایران از کشته‌و‌زخمی‌شدن ۱۲ سرباز دیگر در این حادثه خبر داده‌اند. چهار سرباز کشته و هشت تن زخمی شده‌اند. سرباز مهاجم یکی از کشته‌شدگان است.

انگیزه سرباز مهاجم نیز مشخص نشده. اما احتمال مشکل روانی یا «جنون آنی» ذکر شده است.

حفظ یا لغو خدمت اجباری دو ساله سربازی در ایران همواره موضوع بحث بوده است. مردان جوانی که به خدمت سربازی می‌روند، اغلب از نحوه برخورد افسران رده‌بالاتر با آنها و شرایط سخت آن شکایت می‌کنند.

دوشنبه ۲۶ تیرماه نیز سربازی در پادگان آمادگاه آبیک قزوین به روی هم‌خدمتی‌هایش رگبار گلوله گشود و سه تن را کشت و شش تن دیگر را مجروح کرد.

در دوران سربازی معمولا از سربازها در اموری غیر‌مرتبط با توانایی‌ها و تخصص‌های‌ شان استفاده می‌شود. حوادث و سوانحی هم که در این دوره برای سربازها رخ می‌دهد اغلب قابل پیگیری نیستند و ساختار نیروهای مسلح در ایران هم معمولا اجازه پیگیری‌ احتمالی را نمی‌دهد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.