ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت دولت اسد با برگزاری انتخابات در کردستان سوریه

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه از چنین انتخاباتی به عنوان «یک شوخی» یاد کرده و گفته که دولت بشار اسد اجازه نمی‌دهد یکپارچگی سوریه به خطر بیفتد.

کردهای شمال سوریه قصد دارند انتخاباتی برگزار کنند. دولت سوریه اما با برگزاری این انتخابات مخالف است. فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه از چنین انتخاباتی به عنوان «یک شوخی» یاد کرده و گفت که دولت بشار اسد اجازه نمی‌دهد یکپارچگی سوریه به خطر بیفتد.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز و بی بی سی جهانی گفته است که دولت سوریه دیر یا زود حاکمیت خود را بر مناطق کردنشین شمال سوریه اعمال می‌کند.

کردستان سوریه یا «روژاوا» شمال خاوری، شمال و شمال باختری سوریه را دربرمی‌گیرد. بخشی از استان‌های حسکه، رقه و حلب تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد است.  این منطقه به سه واحد کانتون جزیره، کانتون کوبانی و کانتون عفرین تقسیم شده و به شکل خودمدیریتی اداره می‌شود.

نخستین بار در ۱۷ مارس ۲۰۱۶، کردهای سوریه به همراه نمایندگانی از نیروهای عرب، آشوری و ترکمن شمال سوریه، در کنفرانسی در رمیلان در کانتون جزیره تأسیس نظام فدرال را در شمال سوریه و در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک با عنوان فدراسیون شمال سوریه اعلام کردند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفته است:

«گمان می‌کنیم در شمال سوریه شهروندانی هستند که تصور می‌کنند می‌توان سوریه را تجزیه کرد. آن‌ها که در این جهت گام برمی‌دارند، به خوبی می‌دانند که چه بهایی می‌بایست بپردازند.»

فیصل مقداد گفته است دیر یا زود دولت بشار اسد کنترل این مناطق را به دست می‌گیرد. معاون وزیر خارجه سوریه از جامعه جهانی خواسته به دولت اسد برای حفظ یکپارچگی سوریه کمک کند. او همچنین از ایالات متحده آمریکا خواسته دست از حمایت کردها در شمال سوریه بردارد.

یگان‌های مدافع خلق کرد و ارتش آزاد سوریه به رهبری آمریکا ائتلافی تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنند گروه دولت اسلامی (داعش) را از شهر رقه در شمال سوریه بیرون برانند. با پیشروی این نیروها در رقه، بحث آینده شمال سوریه نیز مجدداً مطرح شده است. مقامات کرد سوریه اعلام کرده‌اند که قصد جدایی از سوریه را ندارند اما در پی یک حکومت خودگردان فدرال در شمال سوریه‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.