ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی اهواز، این بار مقابل بانک ملی خوزستان

کارگران گروه ملی فولاد ایران از روز ۲۹ تیر با درخواست پرداخت دستمزد و مطالبات مزدی معوقه دو ساله و از سر گرفته شدن تولید، دست به اعتراض زده‌اند.

کارگران «گروه ملی فولاد ایران» واقع در اهواز روز دوشنبه ۱۶ مرداد مقابل شعبه مرکزی بانک ملی در اهواز تجمع کردند. آنان از روز ۲۹ تیر با درخواست پرداخت دستمزد و مطالبات مزدی معوقه دو ساله و از سر گرفته شدن تولید، دست به اعتراض زده‌اند.

دوشنبه ۱۶ مرداد – کارخانه به بانک ملی واگذار شده است. کارگران مقابل بانک ملی تجمع کردند.

کارگران گروه ملی فولاد ایران ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند. هر یک از کارگران این شرکت به طور متوسط پنج میلیون تومان مطالبه معوقه دارد. دفترچه بیمه درمانی کارگران به دلیل بدهکاری شرکت به سازمان تامین اجتماعی تمدید نمی‌شود. خط تولید کارخانه نیز از کار ایستاده است.

کارگران «گروه ملی فولاد ایران»، روز سه شنبه ۱۰ مرداد در ادامه اعتراض خود مقابل دفتر مدیریت این شرکت تجمع کرده بودند. محمود حسینی، قائم‌مقام شرکت در تجمع ۱۰ مرداد کارگران حاضر شد. در پی این تجمع به کارگران قول رسیدگی داده شد. قرار بود روز یکشنبه ۱۵ مرداد حقوق کارگران واریز شود اما به این وعده عمل نشد.

گروه ملی فولاد ایران حدود چهار هزار کارگر دارد. این شرکت در پی خصوصی سازی و پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی که نام این شرکت با آن گره خورده، در اختیار دادستانی قرار گرفت و سپس به بانک ملی واگذار شد.

اعتصاب اخیر و مطالبات کارگران این شرکت به نماز جمعه اهواز نیز کشیده شده است. ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه اهواز، در نماز جمعه دو هفته اخیر به مسئولان درباره خارج شدن کنترل اوضاع در این کارخانه هشدار داده و از مسئولان خواسته است به مطالبات کارگران معترض رسیدگی کنند.

روز دوشنبه ۱۶ مرداد اما کارگران مقابل شعبه مرکزی بانک ملی در اهواز تجمع کردند. آن‌ها به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفتند از آن جا که شرکت به بانک ملی واگذار شده است، به نمایندگی از همکاران خود و در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها در این محل اجتماع کرده‌اند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.