ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ندا امین، روزنامه‌نگار ایرانی در فرودگاه استانبول بازداشت شد − پی‌نوشت: خبر دستگیری تکذیب شد

ندا امین، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی در ترکیه بازداشت شد. او قصد پرواز به‌سوی اسرائیل را داشت.

ندا امین، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی در ترکیه بازداشت شد. او که امروز قصد پرواز به‌سوی اسرائیل را داشت، درفرودگاه استانبول دستگیر شده است. دولت اسرائیل برای جلوگیری از اخراج ندا امین از ترکیه و بازگرداندن او به ایران، به او پناهندگی اعطا کرده بود.

ندا امین، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی

به گزارش سایت "ایران اینترنشنال" ندا امین، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی ۳۲ساله که سال ۲۰۱۴، پس‌از خروج از ایران، در ترکیه تقاضای پناهندگی کرده بود صبح امروز هنگامی که قصد خروج از ترکیه به مقصد اسرائیل را داشت در فرودگاه بازداشت شد. هنوز مشخص نیست که چه ارگان یا نهادی دستور بازداشت این روزنامه‌نگار ایرانی را در ترکیه صادر کرده است.

ندا امین در طول مدتی که در ترکیه ساکن بوده است با روزنامه‌ی «تایمز اسرائیل» همکاری می‌کرد و برای این رسانه مطالبی مرتبط با حقوق زنان در ایران می‌نوشته است. روز گذشته دولت اسرائیل اعلام کرد به ندا امین پناهندگی سیاسی اعطا کرده است.

دولت ترکیه پیش از این قصد داشت که ندا امین را اخراج و به ایران بازگرداند. ندا امین در این ارتباط گفته است بارها مورد آزار و اذیت سازمان امنیت ملی ترکیه (MIT) قرار گرفته است. به گفته او «افرادی که می‌گفتند برای سازمان امنیت ترکیه کار می‌کنند، تقریباً یک سال پیش به من پنج یا شش بار تلفن زدند. آنها از من در قسمت مربوط‌به افراد خارجی‌ بارها بازجویی کردند. آنها از من می‌پرسیدند که چرا برای یک روزنامه‌ی اسرائیلی کار می‌کنم و رابط من در اسرائیل کیست. من مرتباً به آنها می‌گفتم که تنها یک روزنامه‌نگار هستم؛ اما آنها مرا متهم می‌کردند که برای اسرائیل جاسوسی می‌کنم.»

ندا امین در سال ۲۰۱۳، پس از چندین‌بار دستگیری توسط سازمان‌های امنیتی ایران، به‌خاطر مقاله‌نویسی و نشر کتاب از ایران خارج شده است. گفته می‌شود کتاب «زنجیر» او در ایران ممنوع است.

پی نوشت − خبر دستگیری تکذیب شد:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.