ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیئت وزیران دوازدهم: «لابی‌گری علی ربیعی»

وزیر کار ایران برای ماندن در مقام خود امکانات سازمان تامین اجتماعی را به خدمت گرفته و از مدیران خواسته تا با افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، برای او رای اعتماد بخرند.

علی ربیعی گزینه حسن روحانی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سخنگوی فراکسیون «امید» می‌گوید که ربیعی برای دوباره وزیر شدن «لابی‌گری» کرده است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به لابی‌گری برای وزیر شدن متهم شده است.

کارنامه علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم نه تنها از نظر فعالان کارگری بلکه از سوی نمایندگان مجلسِ همسو با دولت هم موفقیت‌آمیز نیست. با این حال حسن روحانی بار دیگر او را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرده است.

پایگاه خبری «انتخاب» دوشنبه ۱۶ مرداد با انتشار یک سند از فعالیت و تلاش گسترده مدیران سازمان تامین اجتماعی برای رای اعتماد نمایندگان به ربیعی به عنوان وزیر کار در دولت دوازدهم جمهوری اسلامی خبر داد.

در سند منتشر شده از کلیه معاونین و مدیران زیر مجموعه وزارتخانه خواسته شده است که «هر اقدامی» را برای اخذ رای اعتماد حداکثری علی ربیعی انجام دهند.

افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان‌های مختلف، اختصاص اعتبار ویژه برای پرداخت تسهیلات به بیمه‌شدگان و رایزنی مدیران استانی با نمایندگان مجلس به منظور جلب رضایت و رای اعتماد آنان، از جمله اقداماتی است که به تصویب شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی رسیده است.

براساس صورت‌جلسه رسمی شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی که سوم مرداد امسال برگزار شده از «معاونت فنی و درآمد» خواسته شده است که «با افزایش تعداد سهمیه کارگران ساختمانی در سال جاری، بخشی از آن را در اسرع وقت به واجدین شرایط از طریق نمایندگان مجلس ارائه کند».

همچنین معاونت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیز موظف شده است که «بخشی از اعتبارات بودجه جاری که برای پرداخت تسهیلات به بیمه شدگان و مستمری بگیران در نظر گرفته شده را از طریق بانک رفاه و با معرفی نمایندگان مجلس در اسرع وقت ارائه کند».

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون «امید»  دوشنبه ۱۶ مرداد به صورت تلویحی «لابی‌گری» علی ربیعی برای باقی ماندن در مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تائید کرد.

او بدون افشای جزئیات، تنها به این نکته بسنده کرد که «در شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی صورتجلسه‌ای امضاء شده که به دنبال لابی‌گری با نمایندگان مجلس است».

پارسایی همچنین سفرهای استانی وزیر کار در آستانه معرفی هئیت وزیران را «بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت: «اولین بار است که یک وزیر در ایام رای به کابینه این میزان به استان‌ها سفر می‌کند».

او جو مجلس نسبت به معرفی دوباره ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را «نامساعد» خواند و گفت که او یکی از وزرایی بود که در فراکسیون امید نمره منفی گرفت.

فراکسیون امید تابستان سال گذشته در نخستین روزهای آغاز به کار مجلس دهم طرح استیضاح وزیر کار را پیگیری کرد اما با رایزنی برخی از نمایندگان و اعضای کابینه این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

عملکرد وزارت کار طی چهار سال گذشته با انتقاد و اعتراض فعالان کارگری و کارشناسان اقتصادی و اجتماعی همراه بوده است.

ارائه دوباره لایحه اصلاح قانون کار در تابستان سال گذشته به مجلس که پس از اعتراض گسترده کارگران از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس رد شد، طرح کارورزی که اعتراض بسیاری از فعالان و کنشگران در ایران را برانگیخته، ممانعت از تعیین حداقل دستمزد بر مبنای سبد معیشت، تشکیل پرونده قضایی برای کارگران معترض، کشته شدن کارگران در معدن یورت و افزایش آمار مرگ کارگران و همچنین افزایش دوباره نرخ بیکاری بخشی از کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم است.

ربیعی پیش از این عضو شورای عالی امنیت ملی، عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور رئیس جمهوری در دولت محمد خاتمی، معاون حقوقی وزارت اطلاعات در دولت هاشمی رفسنجانی و از فرماندهان سپاه پاسداران در سال‌های نخست پس از استقرار جمهوری اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید:

هیأت وزیران دوازدهم: حذف مولاوردی و طیب‌نیا از کابینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.