ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراکسیون امید کمیته رفع حصر تشکیل داد

فراکسیون امید از عارف انتقاد کرده که روند رسیدگی به مطالبه رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد کند بوده، اکنون این فراکسیون کمیته ویژه‌ای به این منظور تشکیل داده است.

یک عضو اصلاح‌طلب فراکسیون امید مجلس گفت از محمدرضا عارف، رئیس این فراکسیون انتقاد شده که چرا به‌شکل جدی پیگیر مطالبه رفع حصر نیست. این انتقاد موجب تشکیل کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر در فراکسیون امید شده است.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن‌ماه ۱۳۸۹ بدون آن‌که محاکمه شوند در حصر خانگی به سر می‌برند.

غلامرضا حیدری، عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره پیگیری مطالبه حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، سه تن از رهبران جنبش سبز گفت، فراکسیون امید این موضوع را پیگیری کرده اما غیررسانه‌ای بوده است.

فراکسیون امید از فراکسیون‌های نزدیک به دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان ایران است که محمدرضا عارف ریاست آن را برعهده دارد.

به‌گفته حیدری برخی از اعضای فراکسیون امید، از جمله خود او، از محمدرضا عارف به‌دلیل کندی کار در این زمینه انتقاد کرده‌اند و همین صحبت‌ها منجر به تشکیل کارگروه خاصی برای پیگیری مطالبه رفع حصر به دستور و با محوریت عارف شده است.

محمدرضا عارف دی‌ماه سال گذشته گفته بود موضوع حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز «روند مثبتی» دارد اما نباید رسانه‌ای شود. او از کسانی بود که می‌گفت نباید موضوع حصر را «چالشی» کرد.

زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از بهمن‌ماه ۱۳۸۹ بدون آن‌که محاکمه شوند در حصر خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی از دوشنبه، دوم مرداد به دلیل شمار پایین ضربان قلب دو بار در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.

سلامت موسوی و رهنورد نیز به گفته فرزندان آن‌ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

غلامرضا حیدری با اشاره به وضعیت سلامت محصوران گفت اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتد «در شأن نظام نیست» و در چنین شرایطی «بزرگان اصولگرا باید بیش از اصلاح‌طلبان به دنبال این موضوع باشند.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، در سخنرانی‌های پیش از انتخابات دور قبل خود آزادی زندانیان سیاسی از جمله رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی را وعده داده بود اما این وعده با پایان یافتن دولت یازدهم عملی نشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour pirykhanghah

    کروبی به زودی راهی منزل میشود،ولی موسوی و رهنورد به دو دلیل زیر در حصر می مانند: ١-مشاهده رفتار و گفتار کروبی پس از رفع حصر توسط وزارت اطلاعات ٢-منزوی کردن موسوی و رهنورد و مجبور نمودن آنان به سر تعظیم فرود آوردن قابل عرض است:حضور اقای محمد خاتمی در جمع اهل بیت و بیانات وی در رابطه با فصل الخطاب بودن سخنان رهبر(ولی فقیه)دریچه ای برای آزادی محصورین گشوده است،مشروط بر اینکه آنان(٣ تفنگدار) هم درک شرایط کنند! تذکر اینکه نظام تک حزبی اسلامی بدون شک نظامی استبدادی است و عصر زرد اقای خمینی با عصر خاکستری آقای خامنه ای هیچ فرق اساسی ندارد.به نظر من عصر خاکستری خامنه ای از لحاظ آزادی های سیاسی به مراتب بهتر از عصر زرد خمینی بوده و هست.امید است که معترضین اجتماعی ما اکنون متوجه بشوند که گرفتن ریسمان پوسیده حزب ملایی های اصلاح طلب به رهبری موسوی،کروبی،رهنورد و خاتمی(اعضای باند مافیای قدرت و ثروت اکبر هاشمی رفسنجانی معدوم)حلال مشکلات ایران و حتی همین نظام فاسد اسلامی نیست،بلکه باید جریان دمکراسی خواه بدون آخوند را دنبال نمود. به امید بنیان گذاری یک نظام مردم سالار غیر دینی و آزادی همه زندانیان و احزابی که خواهان دمکراسی هستند!