ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی شد

معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی دومین مقام عالی‌رتبه در هیأت وزیران است. او وظیفه اداره هیأت وزیران در غیاب رئیس جمهور و مسئولیت هماهنگی سایر معاونان رئیس جمهور را بر عهده دارد.

حسن روحانی، اسحاق جهانگیری را در سمت خود به عنوان معاون اول رئیس جمهور ابقا کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی شد

رئیس جمهوری اسلامی با صدور حکمی نوشته است:

 «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد، شایستگی و خدمات موفق جناب‌عالی در مسؤولیت‌های اجرایی و تقنینی و در مدت مسؤولیت در دولت یازدهم به موجب این حکم به عنوان "معاون اول رییس جمهور" منصوب می‌شوید.»

معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی دومین مقام عالی‌رتبه در هیأت وزیران است. او وظیفه اداره هیأت وزیران در غیاب رئیس جمهور و مسئولیت هماهنگی سایر معاونان رئیس جمهور را بر عهده دارد.

این مقام در اصلاح قانون اساسی ۱۳۶۸ به قوه مجریه اضافه شد و در پروتکل‌های تشریفاتی هم‌رده نخست‌وزیر است.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی به رأی اعتماد نمایندگان مجلس نیاز ندارد.

اسحاق جهانگیری در مناظرات انتخاباتی وظیفه دفاع از عملکرد دولت یازدهم را به عهده گرفت و به یک معنا در نقش سخنگوی دولت ظاهر شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    یکی از سمت های آذر جهرمی در سالهای گذشته را «مدیرکل شنود وزارت اطلاعات احمدی‌نژاد»! عنوان کرده‌اند. در وقایع اعتراضی سال ۸۸، خیلی از فعالان سیاسی به واسطه شنود مکالمات آنها بازداشت شده بودند. روز پنجشنبه الیاس نادران از محافظه کاران و نمایندگان سابق مجلس نیز این موضوع را تایید کرد. وی در توئیتی نوشت که آذر جهرمی «معاون فنی اطلاعات» بود و وظیفه ذاتی اش «شنود و بگیر و ببند» بود!. جهرمی متولد ۱۳۶۰ و از معاونان محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت اول روحانی، بوده است !

  • farid

    حسن روحانی،علیرضا آوایی، از مسئولان قتل‌عام زندانیان سیاسی در استان خوزستان، را به جای پورمحمدی به‌عنوان وزیر دادگستری کابینه جدید خود معرفی نمود!. علیرضا آوایی از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۷ دادستان عمومی و انقلاب دزفول و اهواز بود. در قتل‌عام ۶۷ (۱۹۸۸) دادستان انقلاب در دزفول بود. او بعد از دریافت حکم خمینی، مسئول اصلی اعدامها در زندان یونسکو دزفول بود. بنا‌ به‌شهادت برخی از زندانیان به دستور علیرضا آوایی «در محوطه‌ پرت افتاده‌ در پشت حیاط خلوت زندان یونسکو دزفول، زندانیان نوجوان و زیر ۱۸سال را در گروه‌های دو - سه نفره اعدام می‌کردند». آوایی از سال ۱۳۸۴تا ۱۳۹۳رئیس کل دادگستری استان تهران، سپس معاون وزیر کشور شد و در تیر ۹۵روحانی او را به‌عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور منصوب کرد!. آوایی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و مشارکت مستقیم در شکنجه و قتل‌عام زندانیان سیاسی از مهر ۱۳۹۰ (اکتبر ۲۰۱۱) در فهرست تحریمهای اتحادیه اروپا قرار گرفت!