ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۶درصد زندانیان آزاد شده در ایران به زندان برمی‌گردند

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی از تبیین اطلس کودک‌آزاری در کشور خبر داده است. روزبه کردونی همچنین گفته است برخی مجرمان باید دائم رصد شوند.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی از تبیین اطلس کودک‌آزاری در کشور خبر داده است. روزبه کردونی همچنین گفته است ۴۶ درصد زندانیان پس از آزادی به زندان برمی‌گردند. آماری که نشان می‌دهد با وجود تاکید جمهوری اسلامی بر «بازپروری زندانیان» در زندان‌ها، چنین اتفاقی در عمل نیفتاده است.

عکس از آرشیو

کردونی گفته است یکی از ابعادی که باید در بحث کودک آزاری و جرایم جنسی مورد توجه جدی قرار داده شود، نحوه نظارت و رصد محکومانی است که آزادانه در جامعه رفت و آمد دارند.

او با تاکید بر ضرورت «رصد دائم مجرمان» روز چهارشنبه ۱۸ مرداد به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «ضرورت رصد دائم مجرمان و محکومان یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت. یعنی کسانی که از زندان آزاد می‌شوند و امکان تکرار جرم در مورد آنها وجود دارد باید زیر نظر گرفت.»

کردونی همچنین با اشاره به ماجراهای آتنا اصلانی، دختر شش ساله اهل پارس آباد مغان که مورد آزار جنسی قرار گرفت و به قتل رسید و بنیتا، دختر هشت ماهه‌ای که سارقان خودرو او را در ماشین رها کردند که به مرگش انجامید؛ گفته است در این موارد افرادی مرتکب جرم شده‌اند که سابقه‌دار بوده‌اند: «این (زیر نظر گرفتن مجرمان جنسی) باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود. در اکثر کشورها حتی ایالت کسانی که مجرم جنسی هستند را تغییر می‌دهند و این افرد ثبت می‌شوند.»

به گفته مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی موضوع کودک‌آزاری و موارد مرتبط با کودکان یکی از بحث‌های مهم مورد نظر است و ضرورت دارد مساله کودک‌آزاری از ابعاد مختلف بررسی شود: «بحث آ‌موزش‌هایی که باید در رابطه با خود مراقبتی به کودکان داده شود و همچنین اطلاعات و آگاهی‌هایی که والدین باید در این رابطه داشته باشند بسیار حائز اهمیت است. دولت باید در این مورد حمایت‌ کند تا همه اینها در کنار هم بتواند به پیشگیری از وقوع جرایم منجر شود.»

روزبه کردونی تاکید کرده است اطلس کودک‌آزاری در کشور تبیین شده و بر اساس آن می‌توان گفت کدام نقاط کشور ریسک بالاتری در رابطه با کودک‌آزاری دارند. او این مناطق آسیب‌خیز را دارای بالاترین آمارها در این زمینه خوانده اما از آنها نام نبرده است.

کردونی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است طبق آمار ۴۶ درصد از افرادی که از زندان‌ها آزاد می‌شوند دوباره به زندان‌ها بازمی‌گردند چون جرم را تکرار می‌‌کنند: «این یک واقعیت است که وقتی مجرمان آزاد می‌شوند امکان تکرار جرم در مورد آنها وجود دارد. باید برای مجرمانی که در حوزه امنیت اجتماعی جرایمی را مرتکب می‌شوند سیستمی وجود داشته باشد و کسانی که سابقه جرایم جنسی یا کودک آزاری یا تجاوز دارند، پس از آزادی در این سیستم یکپارچه قضایی- امنیتی و تحت نظر داشته باشد تا امکان وقوع دوباره جرم کاهش پیدا کند.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.