ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معافیت ۸۰ کشور از دریافت روادید سفر به قطر

دو ماه از بحران قطر می‌گذرد. دوحه با حذف ویزا در دو فهرست جداگانه برای اتباع بسیاری از کشورهای جهان قصد دارد به گردشگری‌اش رونق دهد. ایرانی‌ها بی‌بهره ماندند.

دولت قطر اعلام کرد که شهروندان ۸۰ کشور جهان برای سفر به قطر دیگر به ویزا نیاز ندارند. هدف از این برنامه منحصر به فرد در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس این است که گردشگری در قطر بعد از تحریم این کشور توسط عربستان سعودی و متحدانش رونق بگیرد.

معافیت ۸۰ کشور از دریافت روادید سفر به قطر برای رونق گردشگری و شکستن حصر در دومین ماه بحران قطر

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت قطر چهارشنبه ۹ اوت اعلام کرده که محدودیت ویزا برای شهروندان ۸۰ کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، هندوستان، ترکیه، مالزی و لبنان را از میان برداشته است. شهروندان این کشورها اکنون می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه معتبر و بدون نیاز به وبزا به قطر سفر کنند.

از میان این ۸۰ کشور اتباع ۳۳ کشور جهان می‌توانند ۱۸۰ روز و اتباع ۴۷ کشور می‌توانند ۳۰ روز در قطر بدون ویزا اقامت کنند.

حسن ابراهیم، کاردار رئیس هیئت عمومی گردشگری قطر در یک نشست خبری که چهارشنبه ۹ اوت در دوجه برگزار شد گفت:

«با معافیت ۸۰ کشور از دریافت روادید سفر، قطر به بازترین کشور منطقه تبدیل می‌شود. اکنون ما می‌توانیم از گردشگران دعوت کنیم که از میراث فرهنگی و گنجینه‌های طبیعی قطر دیدن کنند.»

از ۵ ژوئن تاکنون عربستان سعودی و متحدانش – کشورهای مصر، بحرین و امارات متحده عربی – مرزهای خود را به روی بحرین بسته‌اند و این کشور را تحریم کرده‌اند. آن‌ها قطر را متهم به گسترش تروریسم کرده‌اند و فهرستی از درخواست‌هایشان از جمله کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران را در اختیار قطر قرار داده‌اند.

دوحه این اتهامات را نپذیرفته است. با وجود آنکه ایران آسمان خود را در اختیار قرار داده و در دو ماه گذشته، بعد از شروع این بحران از بندرگاه‌هایش مواد غذایی به قطر صادر می‌کند، اتباع ایرانی شامل معافیت ویزا نشده‌اند.

معافیت ویزا برای شهروندان ۸۰ کشور جهان در دو فهرست جداگانه، فقط بخشی از تمهیدات دوحه در دو ماه گذشته برای خروج از انزوای سیاسی و شکستن محاصره عربستان سعودی و متحدانش است. علاوه بر واردات مواد غذایی از ترکیه و ایران، قطر یک مسیر تازه‌ کشتی‌رانی برای حمل مصالح ساختمانی از طریق عمان ایجاد کرده.

قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال است.

تاکنون نیمی از گردشگرانی که به قطر سفر می‌کردند از کشورهای عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی بودند. قطر با حذف روادید سفر برای ۸۰ کشور قصد دارد  کاهش تعداد گردشگران از این کشورها را جبران کند.

هفته گذشته هم قطر قانونی را از تصویب گذراند که به موجب آن گروهی از شهروندان خارجی که در این کشور اقامت دائم دارند، می‌توانند از مزایای دولت رفاه برخوردار شوند. فرزندان زنان قطری که با یک خارجی ازدواج کرده‌اند شامل این قانون می‌شوند.

کارگران خارجی از کشورهایی مانند هندوستان و نپال ۹۰ درصد جمعیت ۲.۷ میلیونی قطر را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.