ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیونگ‌یانگ: طرح حمله موشکی به گوام به زودی آماده می‌شود

در بحران کره، لحن طرفین خصمانه‌تر می‌شود. رهبری کره شمالی رئیس جمهوری آمریکا را به یاوه‌گویی متهم کرده و اعلام کرده تا هفته آینده پایگاه آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

در بحران کره، لحن طرفین خصمانه‌تر می‌شود. پیونگ یانگ اعلام کرد که تا هفته آینده طرح حمله موشکی به جزیره گوام در جنوب شرقی اقیانوس آرام را آماده می‌کند. ایالات متحده آمریکا در گوام یک پایگاه نظامی دارد. کره شمالی قصد دارد با موشک‌های میان‌برد «هواسونگ» پایگاه نظامی آمریکا در گوام را هدف قرار دهد.در جزیره گوام ۱۳۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام (عکس: آرشیو)

ترامپ روز گذشته گفته بود آمریکا تهدیدات کره شمالی را با «آتش و خشم» و به شکلی که جهان تاکنون به خود ندیده پاسخ می‌دهد. چند ساعت بعد، ژنرال ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داد که دست به اقدامای نزند که به پایان حکومت این کشور منجر شود. یک روز بعد از این تهدیدات پیونگ‌یانگ، رئیس جمهور آمریکا را به یاوه‌گویی متهم کرد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک‌های میان‌برد هواسونگ، از آسمان شیمان، هیروشیما و کویچی در ژاپن عبور خواهند کرد و طی ۱۰۶۵ ثانیه به ۳ تا ۴۰ کیلومتری خاک گوام می‌رسند و در آب فرود خواهند آمد.

در بیانیه کره شمالی گفته شده که ترامپ فقط زبان قدرت را می‌فهمد. پیونگ یانگ اعلام کرده که رفتار واشنگتن را به دقت زیر نظر دارد.

در این میان، مون‌ جه‌این، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرده که شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی ابعاد این بحران و راهکارها تشکیل جلسه می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در کره جنوبی مستقر کرده. در ژاپن هم ۵۴ هزار نیروی ارتش آمریکا مستقر شده‌اند. مقامات دفاعی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که بمب‌ افکن‌های آمریکایی اوایل این هفته در آسمان کره جنوبی تمرین نظامی کرده‌اند.

نماینده روسیه در سازمان ملل واشنگتن را به آرامش و خویشتنداری دعوت کرده و گفته است مسکو با رهبری کره شمالی تماس‌هایش را حفظ کرده و اگر لازم باشد می‌تواند برای آغاز مذاکرات پادرمیانی کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از زبان خصمانه‌ای که طرفین درگیری به کار بسته‌اند عمیقاً اظهار نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    "آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از زبان خصمانه‌ای که طرفین درگیری به کار بسته‌اند عمیقاً اظهار نگرانی کرده است." آقای دبیر کل خسته نشن یه وقت.