ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حمایت محمد خاتمی از کابینه پیشنهادی روحانی و حضور ربیعی در آن»

یک عضو فراکسیون امید از دیدار علی ربیعی با خاتمی خبر داد. به‌نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان آرام آرام هم با کابینه پیشنهادی روحانی کنار می‌آیند و هم با حضور ربیعی در آن.

یک عضو فراکسیون امید گفته که محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران و از چهره‌های اصلی اصلاح‌طلبان در دیداری حمایت خود را از کابینه پیشنهادی حسن روحانی، رئیس جمهوری کنونی اعلام کرده است.

قاسم میرزایی‌نکو، عضو فراکسیون امید می‌گوید محمد خاتمی از کابینه پیشنهادی حسن روحانی حمایت کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، قاسم میرزایی‌نکو، عضو فراکسیون امید، فراکسیون متعلق به اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت پنج‌شنبه ۱۹ مرداد گفت روز گذشته علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت یازدهم به دیدار محمد خاتمی رفته‌اند و در این دیدار برنامه‌ها و مطالب خود را با او در میان گذاشته‌اند و خاتمی هم‌ ضمن توصیه‌هایی به آن‌ها در مورد ربیعی نظر «کاملاً مثبت» داشته است.

میرزایی‌نکو همچنین از تأکید محمد خاتمی بر حمایت از کابینه پیشنهادی حسن روحانی خبر داد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هم انتقادهای گسترده‌ای به کابینه روحانی شده و هم کارنامه علی ربیعی در وزارت کار دولت یازدهم نه تنها از نظر فعالان کارگری بلکه از سوی نمایندگان مجلسِ همسو با دولت هم موفقیت‌آمیز ارزیابی نشده است.

در بررسی کابینه پیشنهادی روحانی بیشترین انتقادها به موضوع عدم حضور حتی یک زن در آن مربوط می‌شود. همچنین برخی معتقدند که کابینه جدید تفاوت چندانی با کابینه دولت یازدهم ندارد و گامی به پیش محسوب نمی‌شود.

در مورد علی ربیعی نیز پیش از این سندی منتشر شده بود که از فعالیت و تلاش گسترده مدیران سازمان تأمین اجتماعی برای جلب رأی اعتماد نمایندگان به ربیعی به‌عنوان وزیر کار در دولت دوازدهم خبر می‌داد.

در این سند از کلیه معاونان و مدیران زیر مجموعه وزارتخانه خواسته شده بود که «هر اقدامی» را برای اخذ رأی اعتماد حداکثری علی ربیعی انجام دهند.

عملکرد وزارت کار طی چهار سال گذشته با انتقاد و اعتراض فعالان کارگری و کارشناسان اقتصادی و اجتماعی همراه بوده است.

ارائه دوباره لایحه اصلاح قانون کار در تابستان سال گذشته به مجلس که پس از اعتراض گسترده کارگران از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس رد شد، طرح کارورزی که اعتراض بسیاری از فعالان و کنشگران در ایران را برانگیخته، ممانعت از تعیین حداقل دستمزد بر مبنای سبد معیشت، تشکیل پرونده قضایی برای کارگران معترض، کشته شدن کارگران در معدن یورت و افزایش آمار مرگ کارگران و همچنین افزایش دوباره نرخ بیکاری بخشی از کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم است.

با این حال به‌نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان آرام آرام هم با کابینه پیشنهادی روحانی کنار می‌آیند و هم با حضور ربیعی در کابینه دولت دوازدهم.

قاسم میرزایی‌نکو گفته است فراکسیون امید باید اول با وزیران پیشنهادی جلسه بگذارد و بعد درباره گزینه‌های معرفی شده نظر بدهد. او اظهارنظرهای پراکنده در انتقاد از کابینه جدید را نظرات شخصی دانست و گفت: «این‌که قبل از هر چیز نظرات شخصی خود را به فراکسیون نسبت دهیم کاملاً بی‌اخلاقی است.»

او همچنین درخواست برخی اعضای فراکسیون امید از برخی وزیران پیشنهادی روحانی برای انصراف را  «چیزی جز شایعه» ندانست.

حسن روحانی در کارزار انتخاباتی خود در سال ۹۲ از ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان سخن گفت اما وعده‌های او پس از برگزاری انتخابات، تحقق پیدا نکرد و هیچ وزیری در کابینه یازدهم زن نبود. اکنون نیز با این‌که بسیاری انتظار داشتند دست‌کم یک وزیر زن در کابینه پیشنهادی باشد اما چنین انتظاری برآورده نشد.

روحانی تنها کاری که برای حضور جنبی زنان در کابینه کرد این بود که روز گذشته، چهارشنبه ۱۸ مرداد طی حکم‌های جداگانه‌ای مسئولیت دو معاونت ریاست جمهوری و همچنین دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی را به سه زن واگذار کرد.

بر این اساس، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم به‌عنوان «معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده»، لعیا جنیدی، عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه تهران و وکیل دادگستری به‌عنوان «معاون حقوقی رئیس جمهوری» و شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس ‌جمهوری در امور زنان و خانواده دولت یازدهم به عنوان «دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی» منصوب شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.