ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ساخت دیوار مرزی زیرزمینی با غزه را سرعت می‌بخشد

اسرائیل قصد دارد ساخت دیوار زیرزمینی در نوار مرزی با غزه را تا دو سال دیگر به پایان برساند. این دیوار به‌منظور جلوگیری از نفوذ نیروهای حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی‌ از طریق تونل‌ها ساخته می‌شود.

اسرائیل قصد دارد ساخت دیوار زیرزمینی در نوار مرزی با غزه را تا دو سال دیگر به پایان برساند. این دیوار به‌منظور جلوگیری از نفوذ نیروهای حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی‌ از طریق تونل‌ها ساخته می‌شود.

اسرائیل ساخت دیوار زیرزمینی در مرز غزه را سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز کرد.

ژنرال ایال زمیر، فرمانده نظامی منطقه جنوب اسرائیل در یک کنفرانس رادیویی گفت: «ما ساخت چنین مانعی را سرعت می‌بخشم و امیدواریم ساخت آن ظرف دو سال تکمیل شود.»

یوآو گالانت، وزیر مسکن اسرائیل نیز در این کنفرانس تأکید کرد که دیوار در خاک اسرائیل در کنار حصار امنیتی که نوار غزه را از شمال و شرق می‌بندد، ساخته خواهد شد.

وزیر مسکن اسرائیل اظهار امیدواری کرد که حماس به تأسیسات ساخت این دیوار حمله نکند چون به‌گفته او حماس «تونل‌ها را یک ابزار استراتژیک علیه اسرائیل می‌داند.»

به‌گفته رادیو ارتش اسرائیل این دیوار با بلوک‌های بتُنی ساخته می‌شود و ۶۴ کیلومتر مرز غزه و اسرائیل را حصار می‌کشد. این دیوار که بخشی از آن ساخته شده شش متر ارتفاع دارد.

در حال حاضر هزاران کارگر مشغول ساختن این دیوار هستند که هزینه آن سه میلیارد «شِکِل جدید»، واحد پول اسرائیل، معادل حدود ۷۱۰ میلیون یورو، خواهد بود.

اسرائیل تونل‌های ایجاد شده بین نوار غزه و قلمرو خود را یکی از اصلی‌ترین تهدیدات علیه امنیت خود می‌داند.

در تابستان سال ۲۰۱۴، در جریان جنگ اسرائیل علیه حماس، نزدیک به ۳۰ تونل از این دست توسط نیروهای اسرائیلی نابود شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.