ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کشته در برخورد خودرویی با فعالان ضدنژادپرستی در راهپیمایی برتری‌طلبان سفیدپوست

راهپیمایی «راست را متحد کنید» پیش از آغاز آن به درگیری کشید. در برخورد خودرویی با فعالان ضدنژادپرستی در مرکز شهر «شارلوتزویل» یک تن کشته و ۱۹ تن دیگر مجروح شدند.

گروهی از برتری‌طلبان سفیدپوست آمریکایی که قصد راهپیمایی در اعتراض به حذف یک مجسمه در شهر «شارلوتزویل» را دارند، با گروهی از فعالان ضدنژادپرستی درگیر شدند. فرماندار ویرجینیا در پی این درگیری‌ها وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. اما خشونت‌ها با برخورد یک خودرو به بخشی از فعالان ضدنژادپرستی به اوج رسید.

روی پلاکارد نوشته شده: «چیزهای بیشتری برای متحدکردن‌مان وجود دارد تا برای جدایی‌انداختن بین‌مان» - منبع: توئیتر

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، یک خودروی پرسرعت به خودرویی در میان راهپیمایان مخالف نژادپرستی در جریان راهپیمایی برتری‌طلبان سفیدپوست در مرکز شهر «شارلوتزویل» کوبید و منجر به مرگ یک تن و مجروجیت ۱۹ تن دیگر شد.

مایک ساینر، شهردار شارلوتزویل در این رابطه گفت: «با قلبی شکسته می‌گویم که جان یک نفر از دست رفت. از همه مردم حسن نیت انتظار دارم. به خانه‌تان بروید.»

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

برتری‌طلبان سفیدپوست که نژادپرستانی ناسیونالیست هستند، شنبه، ۱۲ اوت برای اعتراض به برداشتن مجسمه رابرت ای لی، از ژنرال‌های ارتش جنوب در جنگ‌های داخلی این کشور قرار راهپیمایی گذاشته اند. منتقدان می‌گویند که این مجسمه یادبود نوعی ستایش از دوران برده‌داری محسوب می‌شود.

۱۲ ایالت جنوب آمریکا که بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ «ایالات موتلفه» خوانده می‌شدند، برای حفظ قانون برده‌داری به جنگ با ائتلاف شمال پرداختند، اما طرفداران لغو برده‌داری نهایتاً پیروز شدند.

اما راهپیمایی نژادپرستان که «راست را متحد کنید» خوانده شده، پیش از آغاز آن به درگیری کشیده است. فعالان ضدنژادپرستی جمعه‌شب و پیش از ظهر شنبه راه برتری‌طلبان سفیدپوست را سد کردند و این مواجهه به تنش و خشونت کشید.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، شنبه صدها حامی برتری نژاد سفید با در دست‌داشتن پرچم‌های «ایالات موتلفه» و برتن‌داشتن نمادهای نژادپرستانه با شمار برابری از معترضان چپ‌گرا روبرو شدند. هر دو سو انواعی از کلاه‌خود و سپر به همراه داشتند و برخی نیز چماق‌های چوبی برداشته بودند. اعضای گروه‌های شبه‌نظامی در شهر آشکارا سلاح حمل می‌کردند، اگرچه گزارشی از تیراندازی مخابره نشده‌است.

برتری‌طلبان سفیدپوست از حامیان سرسخت حق داشتن سلاح در ایالات متحده هستند.

تری مک‌آولیف، فرماندار ویرجینیا در پی این درگیری‌ها وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است - عکس: توئیتر

ده‌ها پلیس ضدشورش به محل درگیری‌ها در مرکز شهر اعزام شده‌اند. پلیس ویرجینیا از مجروح‌شدن دو تن در درگیری‌های شنبه خبر داده است.

گارد ملی برای هرگونه حادثه‌ای در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

آمریکای قطبی‌شده

ناظران این درگیری‌ها را نشان‌دهنده قطبی‌شدن فزاینده فضای سیاسی در آمریکا پس از رسیدن دونالد ترامپ به کاخ سفید می‌دانند.

در دوران کارزار انتخاباتی ترامپ، اعضای جنبش آلت‌رایت (راست بدیل) از وعده‌های او برای ساختن دیوار بین آمریکا و مکزیک و منع موقف ورود مسلمانان به خاک آمریکا به شدت حمایت کردند.

آلت‌رایت جریانی افراطی و ضدچندفرهنگ‌گرایی و ضدمهاجرت است که به نژادپرستی و سکسیسم و بیگانه‌هراسی متهم می‌شود. استیو بنن، مدیر ارشد اجرایی کارزار انتخابات ترامپ و مشاور ارشد و استراتژیست اصلی رئیس‌جمهوری منتخب، از چهره‌های معروف راست آلترناتیو است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.