ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأکید رئیس جمهوری کره جنوبی بر حل مسالمت‌آمیز بحران شبه‌جزیره کره

کره جنوبی معتقد است تهدید حمله موشکی کره شمالی به گوام جدی نیست. چین گفته است واردات فولاد و غذاهای دریایی از کره شمالی را متوقف می‌کند.

مون جه ـ این، رئیس جمهوری کره جنوبی خواهان حل مسالمت‌آمیز تنش موجود با کره شمالی شد.

مون جه ـ این، رئیس جمهوری کره جنوبی

مون جه ـ این دوشنبه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد در سئول گفت نباید گذاشت جنگی در شبه‌جزیره کره رخ دهد.

او اطمینان داد که آمریکا به نحو محتاطانه و مسئولانه واکنش نشان خواهد داد.

تنش بین آمریکا و کره شمالی در روزهای گذشته شدت کم‌سابقه‌ای گرفت. پس از تهدیدات نظامی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی، پیونگ‌یانگ اعلام کرد که موشک‌های خود را به‌سوی پایگاه هوایی اندرسون آمریکا در گوام هدف گرفته است. گوام در اقیانوس آرام غربی قرار دارد و از سوی دولت آمریکا اداره می‌شود اما جزء خاک آن به‌شمار نمی‌رود.

با این حال دولت کره جنوبی معتقد است احتمال این‌که کره شمالی به تهدید خود عمل کند کم است.

ترامپ در روزهای اخیر بارها بر امکان استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی تأکید کرده است. او روز جمعه ۱۱ اوت / ۲۰ مرداد به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نسبت به هر اقدامی علیه آمریکا هشدار داد.

روز دوشنبه ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون روسیه حمله نظامی آمریکا به کره شمالی را موجب به‌وجود آمدن «وضعیتی فاجعه‌بار» خواند و گفت: «جهان تلاش می‌کند تا از به وجود آمدن یک فاجعه اتمی دیگر جلوگیری کند.»

از سوی دیگر چین اعلام کرده که با توجه به ادامه آزمایش‌های موشکی از سوی کره شمالی، واردات زغال سنگ، سنگ آهن، کنستانتره سرب و سنگ معدن، سرب و غذای دریایی از این کشور را متوقف می‌کند. وزارت بازرگانی چین گفته است این اقدام از فردا سه‌شنبه ۱۵ اوت / ۲۴ مرداد به‌اجرا گذاشته خواهد شد.

این تحریم‌ها در چارچوب تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به اجرا گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Far left and far right are the same shit

    ارسال نظر به عنوان مهمان آواتار tahdidhaye opposition rousi • یک دقیقه پیش من یک سوال میپرسم و آنرا در همه رسانه های فارسی زبان میگذارم . همه آنها این نظر را که نه اهانتی به کسی یا گروهی است و نه مشکل حقوقی دارد , سانسور میکنند . حتا برخی از آنها که ادعای لیبرال بودن دارند و یا غربی بودن , بدتر از چپ ها و مذهبی ها تهدید هم میکنند زیتون میگوید ای پی آدرس شما میتواند علیه شما به کار رود تقاطع که تحکیم وحدتی های لیبرال مثلا هوادار ترامپ آنرا اداره میکنند به انگلیسی به من اخطار میدهد که جدا ای پی آدرس شما بلوکه میشود ظاهرا سطح تحمل راست ها و لیبرال ها و هوداران ترامپ در ایران از سطح تحمل چپ های آنارشیست هم پایین تر است چرا ؟ چون همه رسانه های فارسی زبان بیش از هر رسانه دیگری در جهان (حتا راشا تودی ، خبر گذاری رسمی چین ، خبر گذاری رسمی ویتنام ، خبر گذاری رسمی کوبا ) سمپات ون جنگ ایل ، اسد ، مادرو ، و پوتین هستند . اصلا علیه اینها مطلبی نمی نویسند و هر خبر منفی هم باشد یا سانسور میکنند یا با لحن مثبت آنرا به شکلی وارونه منتقل میکنند فقط به این رسانه ها نگاه کنید ببینید چطور از بازی اتمی و موشک پرانی اون جنگ ایل ته دلشان قند آب میشود و ترامپ و امریکا را مورد حمله قرار میدهند . تو گویی رجز خوانی و دیوانه بازی دلقک کره شمالی که آغاز گر این جنگ لفظی خطرناک بوده و هست و خواهد بود اصلا اهمیتی ندارد . حالا اگر به سوال من جواب دهید سوال شما در مورد اینکه چرا ما به این بدبختی رسیدیم خود به خود جواب داده میشود چون ما مثل بقیه مردم جهان نیستیم و فقط شبیه کره شمالی فکر میکنیم و عمل مینماییم . اشتباه نکنید فقط رژیم ملاها نیست که عشق کره شمالی دارد . همه اپوزیسیون عشق کره شمالی هستند فضول محله هم این نظر را سانسور میکند در حالیکه هزاران کامنت مزخرف بی سرو و ته که حمایت از ضد آمریکایی گری و ضد اسرائیلی گری بی اندازه و مفرط در هر نقطه از جهان از سرو و کله ان بریزد را سخاوتمندانه پخش میکنند • پاسخ • به اشتراک گذاری ›