ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مرگبار به یک رستوران در پایتخت بورکینا فاسو

در آواگادوگو، پایتخت بورکینا فاسو اسلامگرایان تندرو به یک رستوران تُرک حمله کردند و ۱۸ نفر را کشتند. دو مهاجم نیز به‌دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

شبه‌نظامیان اسلامگرا شب گذشته یکشنبه ۱۳ اوت / ۲۲ مرداد به یک رستوران تُرک در مرکز آواگادوگو، پایتخت این کشور خبر داد.

بورکینا فاسو همچون دیگر کشورهای غرب آفریقا هدف خشونت‌های پراکنده توسط گروه‌های جهادی در منطقه ساحل بوده است.

به‌گزارش رویترز، رمی دَندجینو، وزیر ارتباطات بورکینا فاسو، دوشنبه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد ضمن اعلام این خبر گفت که در این حمله ۲۰ نفر از جمله دو مهاجم کشته و چندین نفر زخمی شدند. دو مهاجم توسط نیروهای امنیتی از پای در آمدند.

وزیر ارتباطات بورکینا فاسو از این حمله به‌عنوان یک «حمله تروریستی» یاد کرد.

چندین نفر پیش از به دست گرفتن کنترل توسط نیروهای امنیتی به‌مدت چند ساعت در داخل ساختمان زندانی شده بودند.

هنوز جزئیاتی از ملیت و هویت قربانیان این حمله منتشر نشده اما فرانسه و ترکیه از کشته شدن دو تن از شهروندان خود در این حمله خبر داده‌اند.

این رستوران «استانبولِ عزیز» نام داشت و محل دیدار خارجی‌ها بود. نیروهای پلیس و ژاندارمری پس شنیدن تیراندازی رستوران را به محاصره خود در آوردند.

شاهدان عینی گفته‌اند که در زمان حمله جشن تولدی در این رستوران بر پا بود و بسیاری با شروع حمله از آن گریختند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه این حمله تروریستی را محکوم کرد و گفت فرانسه در کنار کشورهای غرب آفریقا در مبارزه با تروریسم ایستاده است.

بورکینا فاسو همچون دیگر کشورهای غرب آفریقا هدف خشونت‌های پراکنده توسط گروه‌های جهادی در منطقه ساحل بوده است. بیشتر این حملات در شمال کشور، در مرز با مالی رخ داده است.

در ژانویه سال ۲۰۱۶، در حمله به یک رستورن و یک هتل در آواگادوگو ۳۰ نفر کشته شدند. مسئولیت این حمله را گروه القاعده در مغرب اسلامی (AQIM) برعهده گرفت.

در مالی ائتلافی از گروه‌های جهادی وابسته به القاعده در ماه ژوئن سال جاری مسئولیت حمله به یک هتل در نزدیکی باماکو، پایتخت این کشور را برعهده گرفت. در این حمله دست‌کم پنج نفر کشته شدند که دو نفر از آن‌ها فرانسویان دوملیتی بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.