ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی: در معرفی وزرا تحت هیچ فشاری نبودم

روحانی نقش رهبر جمهوری اسلامی در تعیین کابینه دوازدهم را رد کرد و گفت تنها با او مشورت کرده. او تأکید کرد که خود را به تحقق برنامه‌هایش متعهد می‌داند.

حسن روحانی در جلسه جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس گفت در معرفی وزرا تحت هیچ فشاری قرار نداشته و تنها با رهبر جمهوری اسلامی مشورت کرده است. او خود را متعهد به تحقق برنامه‌هایش دانست و گفت دولت دوازدهم بر رعایت کامل منشور حقوق شهروندی پای خواهد فشرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران سه‌شنبه ۲۴ مرداد در مجلس حضور یافت تا به معرفی وزرای پیشنهادی خود بپردازد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد در مجلس حضور یافت تا به معرفی وزرای پیشنهادی خود بپردازد. مجلس ایران از این روز بررسی وزرای پیشنهادی را آغاز می‌کند.

روحانی در سخنانی هم به روند گزینش وزرا و هم به برنامه‌های آینده دولت دوازدهم پرداخت.

او گفت شایعاتی که این روزها در مورد تشکیل کابینه پخش شده درست نیست و او کابینه دوازدهم را «با توجه به رویکردها و برنامه‌های مطرح شده و پس از مشورت‌های فراوان و ارزیابی عملکردها و براساس کارآمدی و با توجه به جمیع جهات و محدودیت‌های موجود انتخاب کرده» و به «همه آن‌ها» اعتماد دارد.

در روزهای گذشته انتقادهای بسیاری به نبود حتی یک وزیر زن در کابینه دوازدهم شده بود و اکنون روحانی در سخنان خود در مجلس از «محدودیت‌های موجود» سخن می‌گوید. او در مجلس گفت: «به‌شدت علاقه‌مند بودم که در دولت دوازدهم سه وزیر زن معرفی کنم، اما نشد.» روحانی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت باید از حضور زنان در سطح‌های بالا استفاده کرد.

روحانی افزود در معرفی وزرا به‌رغم این‌که همه جریان‌ها پیشنهادهای خود را مطرح کردند، «تحت فشار هیچ جناح و حزبی» نبوده و در چینش کابینه دوازدهم مانند کابینه یازدهم عمل کرده است.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر این‌که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در تعیین وزرای پیشنهادی نقش برجسته‌ای داشته و برخی از وزرا را به روحانی تحمیل کرده منتشر شده بود اما روحانی در مجلس گفت با خامنه‌ای «سابقه رفاقت ۵۰ ساله و ارادت» به او دارد و در همه مسائل مهم با او مشورت می‌کند و او نیز «با کمال محبت آن‌چه که مصلحت کشور است را تذکر می‌دهد».

روحانی دلیل معرفی نکردن وزیر پیشنهادی علوم را اعلام انصراف او در ساعات پایانی دانست و گفت وزیر علوم در فرصت باقی‌مانده معرفی خواهد شد.

روحانی، علی خاکی صدیق، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی کرده بود اما او در آخرین لحظات انصراف داد.

برنامه‌های دولت دوازدهم؛ تعهد به وعده‌ها

حسن روحانی در تشریح برنامه‌های دولت دوازدهم بر «اعتدال» این دولت تأکید کرد و گفت: «من خود را به تحقق برنامه‌ها متعهد می‌دانم و از حقوق همه مردم چه آن‌هایی که به من رأی دادند و چه آن‌ها که به دیگران رأی دادند صیانت و دفاع می‌کنم.»

او «خارج کردن ایران از انزوای جهانی، مهار آشفتگی در اقتصاد و تورم ۴۰ درصد، افزایش تولید ملی و اشتغال‌زایی» را از جمله دستاوردهای دولت یازدهم خواند و گفت دولت دوازدهم با همکاری مجلس می‌تواند سرمایه اجتماعی را به پشتوانه‌ای برای حرکت اقتصادی و فرهنگی تبدیل کند؛ «گرچه راه درازی در پیش است».

روحانی با تأکید بر این‌که آن‌چه در برنامه دولت دوازدهم به مجلس تقدیم شده، برگرفته از برنامه ارائه شده او در ایام انتخابات است، به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت «دولت دوازدهم بر رعایت کامل آن پای خواهد فشرد» و «تحقق حقوق شهروندی سرلوحه عمل دولت در عرصه سیاست داخلی خواهد بود».

منشور حقوق شهروندی در روزهای پایانی دولت یازدهم پس از چهار سال بررسی به تأیید دولت رسید. تأخیر در تصویب و اجرای آن مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

روحانی در معرفی برنامه‌های دولت دوازدهم از «اصلاح ساختارها، چابک‌سازی و شفاف‌سازی دستگاه‌های دولتی، اصلاحات اقتصادی، مقابله ریشه‌ای و همه‌جانبه با فساد» و توجه به «بودجه دولت، نظام بانکی، صندوق‌های بازنشستگی، آب و محیط‌ زیست» سخن گفت.

او در زمینه «اصلاحات اقتصادی» بر تحقق آن‌چه رهبر جمهوری اسلامی بارها بر آن تأکید کرده، یعنی پیشبرد «برنامه اقتصاد مقاومتی» تأکید کرد و با انتقاد از نرخ بالای سودهای بانکی گفت نظام بانکی کشور باید اصلاح شود.

«مشکلات در داخل نظام شکل گرفته‌اند»

حسن روحانی ویژگی مشترک مشکلات را شکل گرفتن و گسترش آن‌ها به‌تدریج و در داخل خود نظام دانست و گفت وقوع همه این مشکلات قابل پیش‌بینی بوده و دولت‌های قبلی به حل مشکلات ساختاری کمتر توجه داشته‌اند.

رئیس جمهوری ایران گفت دارایی‌های کشور به جای آن‌که حفظ شوند و افزایش یابند، مصرف شده‌اند و بخش بزرگ از این دارایی‌ها در مرز هشدار قرار دارد.

به‌گفته او درآمدهای کلان تا چند سال دیگر در دسترس نخواهد بود و «درآمد نفتی حداقل تا چند سال پیش رو به میزانی نخواهد بود که بتواند نقش قبلی خود را به خوبی ایفا کند»، در نتیجه «اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهیم این است که باید فضای جامعه را و توقعات جامعه را متناسب با درآمدهای کمتر از ۵۰ میلیارد دلار نفت باز تنظیم کنیم.»

بر این اساس، روحانی عمل دولت دوازدهم را «بر مبنای واقع‌بینی و در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و کاستی‌ها و نقاظ ضعف» دانست.

رئیس جمهوری ایران در ادامه به معرفی وزرای خود به مجلس پرداخت و از آن‌ها دفاع کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.