ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چرا محسن حججی؟

در تهران بنرها و پوسترهایی توزیع شده با عکس محسن حججی، پاسدار ایرانی که در سوریه کشته شد. لیلا میرغفاری، فعال مدنی از میدان سپاه در تهران پرسشی را مطرح کرده است.

در سطح شهر تهران بنرها و پوسترهایی توزیع شده با عکس محسن حججی، پاسدار ایرانی که در سوریه به اسارت داعش درآمد و سپس گلوی او را بریدند و او را به قتل رساندند.

لیلا میرغفاری، فعال مدنی از مقابل ساختمان سپاه در میدان سپاه تهران فیلمی تهیه کرده است. او می‌پرسد اگر دفاع از حرم خوب و ضروری‌ست، چرا مقامات ایرانی فرزندانشان را به سوریه نمی‌فرستند؟  چرا در جنگ‌ها فقط گلوی امثال محسن حججی بریده می‌شود؟

دوشنبه ۱۶ مرداد در حمله به مواضع سپاه قدس در نوار مرزی عراق با سوریه و مقابل منطقه «عکاشات» و شرق منطقه «التنف»  ۳۶ نفر از اعضای گردان‌های سیدالشهدا کشته و ۷۵ نفر نیز مجروح شده‌اند. محسن حججی در این حمله به اسارت گروه دولت اسلامی (داعش) درآمد و بعد هم او را سر بریدند. قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس به گلوی بریده او سوگند خورده که سپاه انتقام خون او را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    خوب مگه بوش و اوباما بچه های خودشونو به جنگ عراق و افغانستان و سوریه و اوکراین و ................. فرستادن

  • امیر از تهران

    خانم فعال مدنی که اینقدر جوش می زنی آیا می دانی در میان همین مدافعان حرم، چند روحانی و طلبه حوزه علمیه و حتی به قول شما مداح وجود داشت که نه تنها سرشان بریده شد بلکه بدنشان تکه تکه شد؟ ـآیا می دانید گردان هایی در زمره مدافعان حرم هستند که فقط از طلاب و روحانیون تشکیل شده؟ چرا همان حرف هایی که در زمان دفاع مقدس توسط رسانه های خارجی مطرح می شد که چرا سران حکومت و بچه هایشان به جبهه نمی روند را دوباره با همان لحن و بیان مطرح می کنید؟ بعدا همه فهمیدند که بسیاری از مسئولین و فرزندانشان در جبهه های حضور داشتند و حتی شهید شدند. همین سید حسن خمینی در سن 16 سالگی در جبهه بود و فرزندان آقای هاشمی و آقای خامنه ای در جبهه بودند. چرا سخنانی می گویید که فقط از احساسات است و هیچ منطق و استدلالی پشت آن نیست؟ چرا شهیدان سرفرازی مانند محسن حججی را که امثال بنده و شما و هزاران مثل ما روی هم نمی توانند ذره ای از عقل او را داشته باشند، بی اراده می خوانید آنچنان که آلت دست حکومتی ها معرفی می کنید؟ آیا می دانید این افراد با چه نگاه و بصیرتی خود را به آب و آتش می زنند تا به جبهه بروند؟ آیا وصیت نامه این شهید را خوانده اید که مدتها پیش از شهادتش انگار لحظه لحظه صحنه اسارت و شهادتش را دیده و توصیف کرده؟ آیا حتی گوشه ای از این همه بصیرت و خودآگاهی می تواند در مغز امثال بنده و شما بگنجد؟ تکرار یک سری حرف های کلیشه ای که آقا فلانی اختلاس کرده و فلانی دزدیده و فلانی سوء استفاده کرده و ... فقط و فقط درجه بسیار پایین ذهن ما در بر ابر آن اقیانوس های علم و معرفت بیشتر و بیشتر نشان می دهد. لحظاتی بیشتر تعمق کنید ، احساسات و تعصب را کنار بگذارید. فعال مدنی فقط به این نیست که شعار بدهید و حرف های تکراری 30 سال پیش را برای هزارمین بار تکرار کنید. فعال مدنی یعنی فهم و درایت و عقل و پژوهش و تحقیق و جستجو و بصیرت.