ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات آزادسازی شهر تلعفر در عراق آغاز شد

عملیات را ارتش عراق آغاز کرده اما گفته می‌شود حشد شعبی در آن مشارکت ندارد. بارزانی گفته بود کردهای عراق به آن‌ها اجازه نمی‌دهند وارد اراضی کردستان شوند.

وزارت دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر خبر داد. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفته بود اگر حشد شعبی، شبه‌نطامیان شیعه طرفدار ایران در عملیات تلعفر شرکت کنند، کردهای عراق به آن‌ها اجازه نمی‌دهند وارد اراضی کردستان شوند. اکنون گفته می‌شود که حشد شعبی در عملیات بازپس‌گیری تلعفر شرکت ندارد.

روز سه‌شنبه ۱۵ اوت / ۲۴ مرداد، حمد خضری، سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش عراق بامداد این روز به مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شهر تلعفر، واقع در غرب موصل حمله کرده و بدین ترتیب عملیات آزادسازی تلعفر آغاز شده است.

به‌گفته سخنگوی وزارت دفاع عراق، نیروهای مشترک عراقی در انتظارند حملات هوایی به پایان برسد تا حملات زمینی خود را آغاز کنند.

او گفت نیروهای عراقی برای آغاز حملات زمینی آماده هستند.

عثمان غانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق گفته بود که ارتش در انتظار چراغ سبز حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق است.

سرلشکر رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای سوار زرهی به سمت شهر تلعفر حرکت کرده و در مواضع خود مستقر شده‌اند.

تلعفر که در ۶۳ کیلومتری غرب موصل قرار دارد و همچنین شهرهای حویجه در جنوب غرب کرکوک و قائم در غرب استان انبار همچنان در دست داعش هستند.

در تلعفر ترکمن‌ها، کردها، عرب‌ها، شیعیان، مسیحیان و اهل سنت با هم زندگی می‌کنند و داعش نزدیک به دو هزار نفر مسلح در داخل و اطراف این شهر دارد.

در همین حال گفته می‌شود شبه‌نظامیان حشد شعبی، شیعیان مورد حمایت ایران، به دلیل فشارهای داخلی و خارجی در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت نکرده‌اند.

پیش از این مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با روزنامه الحیاه به عملیات بازپس‌گیری تلعفر توسط ارتش عراق اشاره کرده و گفته بود چنان‌چه شبه‌نطامیان حشد شعبی در عملیات تلعفر شرکت کنند، کردهای عراق به آن‌ها اجازه نمی‌دهند وارد اراضی کردستان شوند.

بارزانی گفته بود: «آزادسازی تلعفر به عهده ارتش عراق است. ما مشکلی با حشد شعبی نداریم اما قطعاً اجازه نمی‌دهیم این نیروها وارد اراضی کردستان شوند، ما به دنبال جنگ نیستیم و هرگز اقدام به جنگ نمی‌کنیم اما اگر جنگی به ما تحمیل شود، حق دفاع از خود را داریم.»

رئیس اقلیم کردستان عراق افزوده بود که اگر نیروهای حشد شعبی در بازپس‌گیری تلعفر از دست داعش مشارکت کنند، نگرانی‌هایی نسبت به انتقام‌گیری از افراد بی‌گناه در این منطقه وجود دارد.

پیشمرگه‌های کرد از قبل اعلام کرده‌اند که در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.