ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار متهم «تجاوز گروهی» خمينی‌شهر به اعدام محکوم شدند

<p>دادگاهی در ايران چهار متهم &laquo;تجاوز گروهی&raquo; به چند زن را به اعدام محکوم کرده است.</p> <!--break--> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامرضا انصاری، رئيس کل دادگستری اصفهان پنج&zwnj;شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در يک نشست خبری گفت چهار متهم اين پرونده به اتهام &laquo;زنای به عنف&raquo; (تجاوز جنسی خارج از چارچوب ازدواج همراه با زور و اجبار) به اعدام به صورت دار آويختن در ملأعام در يکی از ميادين اصلی خمينی&zwnj;شهر محکوم شدند.</p> <p>سه متهم ديگر اين پرونده به حبس و شلاق محکوم شده&zwnj;اند. يک متهم نيز تبرئه شده است. نام متهمان این پرونده اعلام نشده است.</p> <p>محکوم&zwnj;شدگان این پرونده، متهم شده&zwnj;اند که خرداد امسال در خمينی&zwnj;شهر اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن&zwnj;ها تجاوز کردند.&nbsp;</p> <p>فريد صلواتی، روزنامه&zwnj;نگار اصفهانی که ماجرای &laquo;تجاوز گروهی&raquo; به شماری از زنان و دختران در خمينی&zwnj;شهر را افشا کرده بود، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ بازداشت شد و پس از يک هفته بازجويی توسط مأموران امنيتی آزاد شد.</p> <blockquote> <p>محکوم&zwnj;شدگان این پرونده متهم هستند که خرداد امسال در خمينی&zwnj;شهر اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن&zwnj;ها تجاوز کردند</p> </blockquote> <p>به گفته رئیس کل دادگستری اصفهان متهمان و شاکيان اين پرونده ۲۰ روز مهلت دارند تا به اين آرا اعتراض کنند.</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هايی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.</p> <p>سازمان عفو بين&zwnj;الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش&zwnj;ترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.</p> <p>عفو بين&zwnj;الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.</p> <p>&nbsp;</p>

دادگاهی در ايران چهار متهم «تجاوز گروهی» به چند زن را به اعدام محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامرضا انصاری، رئيس کل دادگستری اصفهان پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در يک نشست خبری گفت چهار متهم اين پرونده به اتهام «زنای به عنف» (تجاوز جنسی خارج از چارچوب ازدواج همراه با زور و اجبار) به اعدام به صورت دار آويختن در ملأعام در يکی از ميادين اصلی خمينی‌شهر محکوم شدند.

سه متهم ديگر اين پرونده به حبس و شلاق محکوم شده‌اند. يک متهم نيز تبرئه شده است. نام متهمان این پرونده اعلام نشده است.

محکوم‌شدگان این پرونده، متهم شده‌اند که خرداد امسال در خمينی‌شهر اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کردند. 

فريد صلواتی، روزنامه‌نگار اصفهانی که ماجرای «تجاوز گروهی» به شماری از زنان و دختران در خمينی‌شهر را افشا کرده بود، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ بازداشت شد و پس از يک هفته بازجويی توسط مأموران امنيتی آزاد شد.

محکوم‌شدگان این پرونده متهم هستند که خرداد امسال در خمينی‌شهر اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کردند

به گفته رئیس کل دادگستری اصفهان متهمان و شاکيان اين پرونده ۲۰ روز مهلت دارند تا به اين آرا اعتراض کنند.

ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش‌ترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.

عفو بين‌الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند. 

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    به نظر شما کسی که به زن و بچه مردم تجاوز میکنه و بتاعث رعب و وحشت بین مردم میشه مجازاتش باید جز این باشه؟

  • آشنا

    برای مجرم حکم اعدام صادر کرده اند. برای جرم چی؟ ارتکاب به این نوع جرایم تحت تأثیر افکار و اندیشه های صدادار بعضی آقایان که گفتند: "البته آن خانم ها هم علیه السلامی نبودند" بیشتر می شود و به نظر می رسد برای ریشه کنی این نوع جرایم ( البته در صورتی که بخواهند ریشه کن کنند و خود دامن به این گونه نا امنی های وحشیانه برای ترساندن زنان به بهانه حجاب نزنند) همانا اعدام آن اندیشه هاست. باید متأسف باشیم از اینکه حکم این متجاوزان با آنانکه برای ریشه کنی این نوع فرهنگ مبارزه کردند و فقط گفتند رأی من کو هیچ تفاوتی ندارد. بدتر آنکه این آقایان محاکمه ،جرم شان اثبات ، و محکوم به مرگ شدند اما سهراب و ندا و دهها تن از افتخار آفرینان راه آزادی بدون محاکمه و حتی بی دیدن دادگاه در خیابانها جان سپردند. مطمئنم روزی که سهراب ها بجای کشته شدن مدال بگیرند آن روزی است که متجاوزی وجود نخواهد داشت تا اعدام شود. ارتباطی بسیار عجیب اما واقعی است. آن آزادی تا میسر نشود این ناهنجاری ریشه کن نخواهد شد. دریغا که گوش شنوا بعد از خرابی بصره ... از گردش روزگار معلومم شد پیش تو چه دف زنی چه شمشیر زنی

  • کاربر مهمان

    چرا نام متهمان این پرونده اعلام نشده است.؟!