ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بی‌خبری از وضعیت یوسف عمادی، آهنگساز زندانی در زندان اوین

از وضعیت یوسف عمادی، آهنگساز زندانی در زندان اوین اطلاعی در دست نیست. او پیشتر به قرنطینه منتقل و از تماس تلفنی محروم شده بود.

از وضعیت یوسف عمادی، آهنگساز زندانی در زندان اوین اطلاعی در دست نیست. او پیشتر به قرنطینه منتقل و از تماس تلفنی محروم شده بود.

یوسف عمادی

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گزارش کرده است یوسف عمادی دست کم از اول مرداد ماه با دستور رئیس زندان برای تنبیه به قرنطینه بند چهار اوین منتقل شده و با قطع تماس تلفنی و ملاقات هفتگی، اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده یوسف عمادی که به اتهام همکاری در تولید و توزیع موسیقی «غیر مجاز» محاکمه و به زندان محکوم شده است، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است یوسف عمادی اوایل مرداد ماه در پی اعتراض به یکی از افسران زندان به اتاق ٰرئیس زندان فراخوانده شده و پس از آن با قطع تماس تلفنی و ملاقات به صورت تنبیهی به قرنطینه بند چهار منتقل شده است.

این منبع گفته است: «یوسف تا اواخر تیر ماه در بند هشت اوین بوده که یک روز برای پیگیری درخواستش مبنی بر انتقال به بند ۳۵۰ به افسر نگهبانی مراجعه کرده و آنجا ظاهرا مشاجره‌ای پیش آمده و بعد یوسف به بند هشت برگشته اما چند ساعت بعد به اتاق رئیس زندان احضار شده و دیگر برنگشته تا این که همبندیانش با پیغام او متوجه شده اند به صورت تنبیهی به قرنطینه بند چهار منتقل شده اما چون هیچ تماسی نگرفته دقیقا نمی‌دانیم جریان چیست.»

مقام های دادستانی در پاسخ به تماس خانواده عمادی درباره انتقال و محرومیت او از تماس تلفنی و ملاقات اظهار بی اطلاعی کرده اند.

یوسف عمادی همراه با برادران رجبیان (مهدی، موسیقیدان و حسین، فیلمساز)، پس از بازداشت در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۹۲ در دفتر کارشان در ساری، ۱۸ روز در مکانی نامشخص نگهداری شدند و مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند، سپس به سلول‌های انفرادی بند دو-‌الف زندان اوین منتقل و بیش از دو ماه بازجویی شدند. آن‌ها در طول دوره بازجویی برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفتند و بازجویان تهدیدشان کردند در صورت عدم شرکت در اعتراف تلویزیونی، به حبس ابد محکوم خواهند شد.

در جریان روند دادرسی این سه، شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران آنها را به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و جریمه ۲۰ میلیون تومانی محکوم کرد.

این سه در دادگاه اولیه (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه)، به شش سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده بودند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران پیشتر خبر داده بود یوسف عمادی به اتهام ارتباط با رسانه‌ها در دوران زندان نیز به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و پرونده‌اش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در انتظار رسیدگی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.