ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود علوی: بهروز افخمی برای وزارت اطلاعات فیلم ساخت

محمود علوی، وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات در نشست بررسی صلاحیت‌اش در مجلس ایران از فعالیت وزارت اطلاعات در عرصه سینما سخن گفت.

محمود علوی، وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات در نشست بررسی صلاحیت‌اش در مجلس ایران از فعالیت وزارت اطلاعات در عرصه سینما سخن گفت.

محمود علوی، وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات (راست) و بهروز افخمی

محمود علوی که در کابینه یازدهم وزیر اطلاعات دولت روحانی بود، چهارشنبه ۲۵ مرداد در سخنان خود در مجلس به اهمیت «آموزش به شهروندان» در وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: «ما فقط به آموزش‌های کلاسیک بسنده نکردیم و از ابزارهای هنری استفاده کرده‌ایم.»

او گفت از جمله در عرصه هنر سینما وزارت اطلاعات در سال ۱۳۹۳ فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی را تولید کرد.

پوستر فیلم «روباه»

«روباه» دوازدهمین فیلم بهروز افخمی، یک فیلم جاسوسی است. این فیلم به ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران می‌پردازد و در آن جاسوس‌های اسرائیلی نشان داده می‌شوند که برای انجام ترورها به ایران می‌آیند.

افخمی خود گفته بود که برای ساخت این فیلم با کارشناسان سازمان انرژی اتمی و کارشناسان امنیتی و جاسوسی مشورت کرده است.

«روباه» در اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ به‌نمایش عمومی در آمد اما از آن استقبال نشد و شکست تجاری خورد.

مسعود فراستی، از منتقدان سینمایی مطرح در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، خردادماه سال گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود بهروز افخمی به او گفته است که هزینه این فیلم را از وزارت اطلاعات گرفته‌ و هیچ ابایی ندارد که آن را بیان کند.

بهروز افخمی که اکنون مجری برنامه سینمایی «هفت» در تلویزیون ایران است، پیش از این از اعضای حزب اصلاح‌طلب مشارکت ایران اسلامی بود و در ششمین دوره مجلس نیز نماینده همین گروه در مجلس بود. او حتی فیلم تبلیغاتی محمد خاتمی، رئیس جمهوری دوران اصلاحات را در سال ۱۳۸۰ ساخت. بعدها اما افخمی به‌مرور جبهه خود را ترک کرد و به نیروهای مخالف اصلاح‌طلبان پیوست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.