ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی کروبی اعتصاب غذا کرد

به گفته فاطمه کروبی مهم‌ترین خواسته همسرش خروج مأموران اطلاعاتی از منزل و سپس برداشتن وسایل شنود و دوربین‌هاست. زندگی این خانواده مختل شده.

مهدی کروبی در اعتراض به حصر دست به اعتصاب غذای خشک زده است. فاطمه کروبی، همسر او این خبر را تأیید کرده است.

مهدی کروبی اعتصاب غذای خشک کرده است

فاطمه کروبی به سحام‌نیوز گفته است که همسر او، مهدی کروبی، یکی از محصوران سحرگاه چهارشنبه ۲۵ مرداد بعد از نماز صبح اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده است.

فاطمه کروبی درباره خواسته‌های همسرش گفته است:

«آقای کروبی خواسته خودشان را صریحاً اعلام کردند. ابتدا خروج مأموران امنیتی از منزل که تاکنون در هیچ حصری در پیش و پس از انقلاب سابقه نداشته که مأموران امنیتی در درون منزل با فرد محصور زندگی کنند و تمام ابعاد زندگی او را به طور کامل شنود کنند و دوربین وصل کنند و شرایط زندگی را به طور بسیار بسیار عجیبی برای آن فرد و خانواده‌اش سخت کنند. دوم، همانطور که پیشتر به آقای روحانی و مطهری در نامه‌ای جداگانه گفته بودند در صورت تداوم حصر برگزاری دادگاه علنی را فراهم کنند. این خواسته‌ای صریح و شفاف است که پس از گذشت ۶ سال از زمان حصر، ایشان خواسته‌اند که زمان برگزاری دادگاه هر چه زودتر اعلام شود.»

دو سال پیش خانواده مهدی کروبی از سوی او پیامی به علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرده و از او خواسته بودند پیگیر «حق دادرسی» مهدی کروبی باشد و «مقدمات لازم برای برپایی دادگاهی علنی» را فراهم کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته بود:

«جرم این‌ها سنگین است و اگر محاکمه بشوند حکم‌شان سنگین خواهد بود و الان هم داریم به آن‌ها ملاطفت می‌کنیم.»

فاطمه کروبی به سحام‌نیوز گفته است که همسر او صبح امروز فقط داروی قلبش را مصرف کرده. همسر مهدی کروبی درباره شرایط دشوار حصر گفته است:

«تصور کنید زندگی در منزلی که شنود، دوربین و تعداد زیادی مأمور ۲۴ ساعته در آن حضور دارند. در اعمال این حصر، حکومت مدعی شریعت نه تنها شرع، بلکه اصول اولیه انسانی را هم رعایت نکرده است، و برای آقای کروبی پس از تحمل بیش از ۲۴۰۰ روز، ادامه این روند امکان‌پذیر نیست. با اصرار من و پزشک وزارت اطلاعات، ایشان امروز تنها داروی قلبی‌شان را مصرف کردند و به جز آن لب به آب و غذا نزدند.»

 فاطمه کروبی در هزارمین روز حصر همسرش هم نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نوشته بود و از او خواسته بود کاری کند که شرایط حصر برای مهدی کروبی قابل تحمل شود.

مهدی کروبی از ۲ تا ۱۹ مرداد به دلیل اختلال ریتم در بیمارستان بستری بود. او به ‌همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، سه تن از رهبران جنبش سبز از بهمن‌ماه ۱۳۸۹ بدون آن‌که محاکمه شوند در حصر خانگی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    حق به جانب ایشان است.فکرشو بکنید ادم از لحظه ایکه چشماشو باز میکنه تا زمانیکه به بستر میرود یا چشماش تو چشم ماموره ویا موقع حمام و توالت از طریق دوربین همه حالات و حرکاتش دیده بشه.