ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عکس – خبر: هزاران نفر از ساکنان «تلعفر» آواره شده‌اند

ارتش عراق آزادسازی تلعفر در غرب موصل را آغاز کرده است. از هم‌اکنون نگرانی‌هایی نسبت به سرنوشت ساکنان سنی این شهر وجود دارد.

ارتش عراق با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف عملیات آزادسازی تلعفر در غرب موصل را آغاز کرده است. هزاران نفر از ساکنان تلعفر، از پیر و جوان آواره شده‌اند. گروهی از کودکان آواره تلعفر را در این تصویر مشاهده می‌کنید.

آوارگان جنگی تلعفر

با آزادسازی تلعفر در ۱۵۰ کیلومتری مرز عراق با سوریه، ارتباط گروه دولت اسلامی (داعش) با سوریه کاملاً قطع می‌شود.

آوارگان تلعفر به غذا و آب دسترسی نداشتند.

بسیجیان عراقی یا همان حشد شعبی در عملیات تلعفر شرکت نمی‌کنند. تلفعر یک شهر سنی‌نشین است و دولت عراق از انتقام‌جویی بسیجی‌ها واهمه دارد.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفته بود اگر نیروهای حشد شعبی در بازپس‌گیری تلعفر از دست داعش مشارکت کنند، نگرانی‌هایی نسبت به انتقام‌گیری از افراد بی‌گناه در این منطقه وجود دارد.

از سوی دیگر دولت اسلام‌گرای ترکیه هم نگران است که با آزادسازی تلعفر، پیشمرگه‌های کرد یا شبه‌نظامیان شیعه ترکمان‌ها و و عرب‌های سنی را از این شهر بیرون کنند. اقلیم کردستان از قبل اعلام کرده بود که پیشمرگه‌های کرد در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت نمی‌کنند.

سازمان ملل اعلام کرده است که از آوریل سال جاری تاکنون دست‌کم ۴۹ هزار نفر از ساکنان تلعفر و روستاها و شهرک‌های پیرامون آن آواره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.