ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی به یمن در شش ماه اخیر بیشتر از کل سال ۲۰۱۶ بود

یک گروه وابسته به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که شمار حملات هوایی به یمن در شش ماهه نخست سال جاری میلادی از تعداد بمباران‌های کل سال گذشته بیشتر بوده است.

یک گروه وابسته به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که شمار حملات هوایی به یمن در شش ماهه نخست سال جاری میلادی از تعداد بمباران‌های کل سال گذشته بیشتر بوده است.

یکی از حملات هوایی ائتلاف عربستان سعودی به یمن ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، گروه حفاظت جهانی - یمن (GPC)، وابسته به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در گزارشی که چهارشنبه ۱۶ اوت / ۲۵ مرداد منتشر کرده، گفته که در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال پنج هزار و ۶۷۶ حمله هوایی به یمن صورت گرفته در حالی که در طول ۱۲ ماه سال ۲۰۱۶ این میزان سه هزار و ۹۳۶ حمله بوده است.

شابیه مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یمن گفت: «ما نگران تأثیرات روزافزون چنین حملاتی بر غیرنظامیان هستیم، به‌ویژه در مورد مرگ‌ومیر، جابه‌جایی و شرایط زندگی آن‌ها.»

گزارش منتشرشده نگفته است که چه نیروهایی دست به این حملات هوایی زده‌اند اما این ائتلاف کشورهای عربی به‌رهبری عربستان سعودی است که از ماه مارس ۲۰۱۵ حملات هوایی خود را به یمن آغاز کرده.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره بر جای گذاشته است. در یمن همچنین بیماری وبا شیوع پیدا کرده و ۵۰۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

در این جنگ از یک سو عربستان سعودی و کشورهای متحدش از دولت یمن حمایت می‌کنند و در سوی دیگر ایران از شیعیان حوثی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.