ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارچه نوشته برای «نماز اجباری» در کارخانه چسب هل

کارخانه چسب هل از کارکنان خود خواسته است نماز بخوانند (طوری که دیده شود) چون در غیر این صورت ممکن است مشمول عکس العمل شوند: ۱۲۰ هزار تومان جریمه یا اخراج.

نماز خواندن در ایران پس از پیروزی انقلاب سال ۵۷ و استقرار جمهوری اسلامی در نهادها، سازمان‌ها و اداره‌های دولتی کم و بیش اجباری شده است و برای استخدام شدن افراد، یکی از سوال‌های گزینش حتما این است که فرد نماز می‌خواند یا نه.

آنها که نماز نمی‌خوانند معمولا در ساعت معروف به «ناهار و نماز» باید به گونه‌ای اقدام کنند و به قول معروف «جیم» بشوند که نبودن‌شان در میان صفوف نمازگزاران چندان به چشم نیاید و البته هر از گاهی هم در نمازخانه خودی نشان بدهند تا گرفتار مصائب «گزارش شدن» نشوند.

کارخانه چسب هل به کارکنان: نماز بخوانید که در غیر این صورت ممکن است ۱۲۰ هزار تومان جریمه یا اخراج شوید.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گزارش کرده در یکی از نمونه‌های تازه از اجبار کردن افراد به خواندن نماز، کارخانه چسب هل با نصب دیوار نوشته از کارکنان خود (آقایان) خواسته است در نماز جماعت شرکت کنند و نماز بخوانند که در غیر این صورت مشمول عکس العمل خواهند شد.

بر اساس این دیوار نوشته، حداقل عکس العمل ۱۲۰ هزار تومان جریمه و حداکثر آن اخراج خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اصغر

    تا جایی که بنده اطلاع دارم ، رئیس مـحـتـرم شـرکـت چـسـب هـل ، شخصیتی مومن و مسلمان هستند. صلاح نیست که ما پشت سر یک مسلمان این گونه سخن برانیم .

  • ناخوشی

    اجباری بودن اعمال دینی در ایران واقعیت است، در سربازی و بسیاری جاها به صوت شفاهی این اجبار است / یعنی رسما و با تبلو این کار نمیکنند. این مورد نادری است. ولی شرایط محیطی طوری علیه غیر مذهبی ها و. .. است که اگر طرف نماز نخواند اساسا با مشکلات زیادی روبرو میشود بویزه محیط کلی یا صاحب کار آدم مذهبی یا متظاهر به مذهبی بودن باشد! مثلا شرایط وری باشد فرد مجبور باشد بین دو نماز کار کند و یک نماز بیفتد بین ساعات کاری، اینجا نماز نخواندن حتی از سوی برخی افراطیها بعنوان کفر تلقی شده و فرد غیر مذهبی را تکفیر میکنند!، و حتی خطر جانی ممکن است پیش بیاد! متاسفانه این خطر است. البته بری جاها خواندم که گفته شده فرد میتواند عذر بیاورد و یا توبه خودش را از مهلکه تکفیر نجات دهد! گاهی خود تظاهر مذهب از سوی کارفرماها از روی ناچرا است مثل زدن عکس ائمه یا سران نظام، حتی ابلاغیه است و این تظاهر؛ به طوری برخی این تظاهرها از عنوان مجوز کار یاد میکنند! این مجوزها اضافی البته ربطی ندارد به کار و ناشی از حاکمیت ایدئولوژیک مذهبی است. عواقبش افزایش ریاکار ی اجباری و تضادهای درونی افراد است. این ریاکاری اجباری طی سالها شخص را دچار عوارض روحی و بعد جسمی... میکند. رنج ریاکاری و تظاهر به مذهبی بودن اجباری و ترسها و عقده ... او ررا افسرده یا حتی خشن میکند!