ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای ۱۵ تا ۲۲ زندانی سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج

اعتصاب غذای گروهی از زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر در اعتراض به غارت اموالشان و انتقال آن‌ها به بند فوق امنیتی ادامه دارد.

۱۵ تا ۲۲ زندانی زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) کرج در اعتراض به رعایت نشدن حقوقشان از جمله «محرومیت از هواخوری روزانه»، «تهویه ضعیف»، «وجود دوربین مداربسته» و «تحویل ناقص وسایل شخصی» از ۱۹ روز پیش تاکنون اعتصاب غذا کرده‌اند. در فیلمی که می‌بینید، روایتی مستند به دست داده می‌شود از حمله نیروهای ویژه گارد به سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) به قصد انتقال زندانیان به بند فوق امنیتی ۱۰ با کمترین رورنه هوا و بدون امکان برخورداری از هواخوری، با دوربین‌های متعدد و دستگاه‌های شنود.

هنگامی که زندانیان به غارت اموالشان معترض شدند، مأموران به آن‌ها دستبند و چشمبند زدند و سپس آن‌ها را به همان حالت دست بسته و چشم‌بسته کتک زده و شکنجه دادند.

جعفر (شاهین) اقدامی، سعید ماسوری، ابوالقاسم فولادوند، حسن صادقی، رضا اکبری منفرد و امیر قاضیانی رسماً با ارسال نامه به مدیریت زندان اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند و زانیار مرادی، لقمان مرادی، سعید شیرزاد و شاهین ذوقی‌تبار و تعداد دیگری از زندانیان، بدون ارسال نامه‌ به مدیریت زندان اعتصاب غذای تر کرده اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها سه نفر از زندانیان اعتصاب خود را در نوزدهمین روز شکسته‌اند و اکنون ۱۵ زندانی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند. اما این خبر هنوز تأیید نشده است.  در برخی منابع دیگر آمده است که دامنه اعتصاب غذا گسترده‌تر شده و تعدائ زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند به ۲۲ نفر افزایش یافته.

در فیلمی که می‌بینید تعداد زندانیان اعتصابی تا روز گذشته، پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۸ نفر اعلام شده.

بیش از ۵۰ زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر محبوس هستند که اکثر آنان از فعالان مدنی و کارگری، شهروندان بهایی، اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق یا زندانیان سیاسی کرد هستند.

رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران نیز از ۱۰ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.