ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: ائتلاف عربستان در یمن کودکان را می‌کُشد

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای می‌گوید ائتلاف کشورهای عربی به‌رهبری عربستان سعودی سه چهارم حملات به مدارس و بیمارستان‌های یمن را انجام داده است.

به‌گزارش سازمان ملل، ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی مسئول کشتن و زخمی کردن بیش از نیمی از قربانیان کودک در جنگ یمن، در طول یک سال گذشته بوده است.

یک کودک یمنی در میان آواره‌های جنگ ـ عکس از آرشیو
کودک یمنی در میان آوار به جا مانده از جنگ ـ عکس از آرشیو

در پیش‌نویس این گزارش که آسوشیتدپرس آن را روز پنج‌شنبه ۱۷ اوت / ۲۶ مرداد منتشر کرده آمده است که سازمان ملل متحد یک‌هزار و ۳۴۰ مورد کودک قربانی را در یمن مورد بررسی قرار داده و متوجه شده که از این تعداد ۶۸۳ نفر (۵۱ درصد) کودکانی بوده‌اند که در بمباران‌های ائتلاف عربستان سعودی قربانی شده‌اند.

بر اساس این پیش‌نویس، سه چهارم حملات به مدارس و بیمارستان‌های یمن (۳۸ حمله از مجموع ۵۲ حمله) توسط ائتلاف عربستان سعودی صورت گرفته است.

این گزارش در مورد کودکان یمن، نتایج مشابهی را که در سال گذشته نیز سازمان ملل در گزارش دیگری ذکر کرده بود، نشان می‌دهد. سال گذشته ائتلاف عربستان سعودی در فهرست سیاه سازمان ملل در نقض حقوق کودکان قرار گرفت. گزارش سال گذشته پس از آن‌که عربستان سعودی و سایر حامیان ائتلاف عربی تهدید کردند که کمک مالی به بسیاری از برنامه‌های سازمان ملل را متوقف خواهند کرد، از سوی بان کی مون، دبیرکل وقت سازمان ملل، حذف شد.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفته که آنتونیو گوتِرِش، دبیرکل سازمان ملل پیش‌نویس گزارش را ندیده است و مضمون آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. او گفت تصمیم در مورد این‌که کدام طرف‌ها در فهرست سیاه قرار می‌گیرند با دبیرکل سازمان ملل است.

نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرده که ائتلاف بر موضع خود ایستاده است: «هیچ توجیهی برای قرار دادن نام ائتلاف در ضمیمه گزارش دبیرکل در مورد کودکان و جنگ یمن وجود ندارد.»

از سپتامبر سال ۲۰۱۴ در یمن جنگ حاکم است. در ماه مارس ۲۰۱۵ ائتلاف کشورهای عربی به‌رهبری عربستان سعودی برای مقابله با شیعیان حوثی مورد حمایت ایران، حملات خود را به یمن آغاز کرد. این ائتلاف در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن وارد عمل شده است.

از آعاز این بحران، بیش از ۱۰ هزار نفر در یمن کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. شیوع وبا در یمن که تخمین زده می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده، انتقادها از عربستان سعودی را بیشتر کرده است.

هفته گذشته سایت «میدل ایست آی» ایمیل‌هایی را فاش کرد که بر اساس آن‌ها محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی، به دو مقام سابق آمریکایی گفته که می‌خواهد از جنگ دو ساله یمن خارج شود.

تردیدهای بن سلمان درباره موقعیت عبد ربه منصور هادی در این ایمیل‌ها مشخص شده است.

روز چهارشنبه ۱۶ اوت / ۲۵ مرداد، گروه حفاظت جهانی – یمن (GPC)، وابسته به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در گزارشی اعلام کرد که شمار حملات هوایی ائتلاف عربستان سعودی به یمن در شش ماهه نخست سال جاری میلادی از تعداد بمباران‌های کل سال گذشته بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.